FatalNinja – Soturioppilas (FatalNinja #1) - Aleksi Delikouras, Kristina Delikouras6

Kirja-arvio :: FatalNinja – Soturioppilas

Kirjoittanut Truuners95

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Ihan kelvollinen sarjan avaus, mutta minua ärsytti suunnattomasti se, ettei Hinetoshi luottanut itseensä kirjan alussa. Kiinnostus heräsi, kun hän kohtasi taistelussa kadonneen siskonsa.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

FatalNinja – Soturioppilas

Sidottu.

”Mihinkään ei ole ennalta kirjattu, että tulemme epäonnistumaan, äläkä sinäkään kiirehdi niin päättämään. Keskity vain siihen mitä olet nyt tekemässä, äläkä anna pelolle sijaa.”

Nuori soturioppilas Hinetoshi vaeltelee Japanin syrjäseuduilla mausteita myyvän mestarinsa Nagerun kanssa. Kun heidän korviinsa kantautuu huhu, että keisarin poika on sairastunut parantumattomaan kulkutautiin, Nageru päättää kehitellä vitsaukseen lääkkeen ja viedä sen tulevalle hallitsijalle. Hinetoshi sijoitetaan siksi aikaa Suuren rukouksen temppelin maineikkaaseen taistelukouluun. Siellä hän kohtaa itsensä kaltaisia nuoria; soturioppilaita, jotka haluavat tulla voittamattomiksi taistelijoiksi.

Pian Hinetoshi joutuu keskelle temppeliä piinaavia ristiriitoja ja valtataistelua, jonka panoksena ovat temppelin tulevaisuus, koko keisarikunnan olemassaolo ja maailmankaikkeuden tasapaino – eikä vähiten Hinetoshin oma henkiriepu.

FatalNinjan maaginen maailma on kiehtova sekoitus feodaaliajan Japania, itämaisia taistelutaitoja sekä aasialaista filosofiaa.