Kohtalon kirja (Kirja aikojen alusta #3) - John Stephens 7.14   30

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut Kaisa Kattelus. Kannen kuva: Steve Stone. Sidottu, kansipaperi.

Smaragdiatlas, Tulikronikka ja nyt Kohtalon kirja – yhdessä ne ovat Kirja aikojen alusta. Kun nämä kolme muinaista kirjaa yhdistetään, niiden voimaa ei voi vastustaa mikään.

Katen, Michaelin ja Emman seikkailu huipentuu trilogian kolmannessa osassa, jossa heidän täytyy löytää viimeinen vanhoista taikakirjoista, ennen kuin Karmo Magnus saa sen käsiinsä. Päätösosan keskiöön nousee nuorin sisaruksista, Emma, joka joutuu matkalle tuonpuoleiseen. Aaveiden ja hirviöiden lisäksi Emma joutuu kohtaamaan kirveleviä menetyksiä, ja samalla hänen on opittava hallitsemaan Kohtalon kirjaa. Karmo Magnuksen voima kasvaa kaiken aikaa ja sota yltyy, mutta onneksi sisarusten rinnalle rientää koko taikamaailma: keijut, noidat, kääpiöt, jopa jättiläiset...

Kohtalon kirja on Kirja aikojen alusta -trilogian ratkaiseva päätösosa. Trilogia on vauhtia, jännitystä ja huumoria pursuava huikea kertomus, jonka lumottu maailma on aivan omanlaisensa ja silti jokaisen fantasianystävän lempikirjoista etäisesti tuttu. Unohtumaton seikkailu C. S. Lewisin, J. R. R. Tolkienin, J. K. Rowlingin ja Philip Pullmanin hengessä!

Kirja julkaistu joulukuu 30, 2015 (Tammi)
Alkuperäinen nimi The Black Reckoning
Tietoja muokattu elokuu 30, 2016

Kirja aikojen alusta

"Kirja aikojen alusta -trilogia on vauhtia, jännitystä ja huumoria pursuava huikea kertomus, jonka lumottu maailma on aivan omanlaisensa ja silti jokaisen fantasianystävän lempikirjoista etäisesti tuttu."

Smaragdiatlas (Kirja aikojen alusta #1) 7.22   146
Tulikronikka (Kirja aikojen alusta #2) 7.62   91
Kohtalon kirja (Kirja aikojen alusta #3) 7.14   30

Sipe
heinäkuu 12, 2016

Paraasss! Vaikka lempi hahmoni ei olekkaan Emma, vaan Kate, niin mielestäni ymmärsin tämän kirjan luettuani paljon paremmin Emmaa ja hänen mielipiteitään asioihin. Ihan harmittaa kun sarja nyt jo loppuu :((

Aurora
heinäkuu 8, 2016

Itse olin kovasti odottanut tämän kirjan saapumista luettavaksi, mutta minun on pakko sanoa, että se oli hienoinen pettymys. Ei sillä, etteikö kirja olisi ollut nautittavaa lukemista, mutta ehkä olin asettanut kirjalle liian kovat odotukset edellisen kirjan päätyttyä cliffhangeriin.

Kaiken kaikkiaan juoni oli melko lattea; mennään pisteestä A pisteeseen B, jotta voidaan löytää tämä kirja ennen pahista, joka uhkaa koko maailmaa sodalla. Samaan aikaan muut hieman sivuun jäävät henkilöt sooloilevat omiaan ja valinnoillaaan vaarantavat koko tehtävän. Mutta kirjasta löytyi kyllä lukijallekin yllättäviä tai tunteita nostattavia hetkiä, jotka varmasti jäävät mieleen.

Moonshadow
Moonshadow