Villiin luontoon (Soturikissat #1) - Erin Hunter9

Kirja-arvio :: Villiin luontoon

Kirjoittanut Sipe

Rakastan Soturikissoja yli kaiken, ja minusta tämä ensimmäinen osa oli aivan mahtava. Varmaankin ensimmäisen saagan paras. Itse pidin tästä, koska kaikki alkaa tästä. Tiikerikynnen viha Tulitassua kohtaan, Tulitassun seikkailut ja koettelemukset, kaikki!

Villiin luontoon

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Vesa-Matti Paija. Sidottu.

Sukupolvien ajan neljä villikissojen klaania – Myrskyklaani, Jokiklaani, Tuuliklaani ja Varjoklaani – on jakanut metsän soturiesi-isiensä säätämien lakien mukaan.

Muiden klaanien reviirejä uhkaava Varjoklaani kuitenkin voimistuu päivä päivältä, ja Myrskyklaanin kissat ovat vakavassa vaarassa. Uljaita sotureita kuolee, ja jotkut varsin salaperäisellä tavalla.

Keskelle näitä tapahtumia ilmestyy tavallinen kotikissa nimeltä Ruska – joka saattaa osoittautua Myrskyklaanin kaikkein urheimmaksi soturiksi.

Warrior Cats -kirjoilla on maailmalla miljoonia lukijoita. Pelkästään Yhdysvalloissa on myyty yli 4 miljoonaa Soturikissat-kirjaa. Sarja on käännetty useille kielille, ja nyt se ilmestyy myös suomeksi. Villiin luontoon on sarjan ensimmäinen osa.

”Toiminnantäyteinen seikkailu. Miellyttää vastustamattomasti jokaista, joka on joskus ihmetellyt, mitä mahtavia unelmia perhekissan mielessä mahtaakaan kummitella.” – Publishers Weekly

”Jännitystä pursuava eläinseikkailu, jonka luettuaan silmäilee kissanpentuaan hitusen hermostuneena.” – Kirkus Reviews