Narnia: Kaikki tarinat - C. S. Lewis10

Kirja-arvio :: Narnia: Kaikki tarinat

Kirjoittanut Sipe

Narnian tarinat on ihan parhaita! Oon lukenu vasta kolme ensimmäistä, mutta omistan tän kirjan ja aion todellakin lukee loput osat. Narnia on jotenkin vaan niin ihana, koska niitä lukiessaan voi uppoutua toiseen maailmaan, Narniaan.

KAMPANJA: BookBeatissä ja Nexstoryssä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Narnia: Kaikki tarinat

Suomentaneet Kyllikki Hämäläinen ja Kaarina Helakisa. Elokuvakansi. 9. painos 2007. Sidottu, kansipaperi.

Fantasiakirjallisuuden klassikkoteos tyylikkäänä yhteisniteenä

Narnian mielikuvitusmaailma houkuttelee taikapiiriinsä kaikenikäiset lukijat. Aikuisille suunnattu, kuvittamaton lukupaketti sisältää Narnian kaikki seitsemän tarinaa siinä kronologisessa­ järjestyksessä, jossa kirjailija itse halusi ne luettavan: Taikurin sisarenpoika, Velho ja leijona, Hevonen ja poika, Prinssi Kaspian, Kaspianin matka maailman ääriin, Hopeinen tuoli ja Narnian viimeinen taistelu.

Cambridgen yliopiston professori C. S. Lewis (1898–1963) peri kiinnostuksen satuihin ja myytteihin irlantilai­sel­ta latenhoitajaltaan. Kun poikamiehen luo toisen maa­ilmansodan aikana evakuoitiin neljä lasta, Lewis alkoi kirjoittaa tarinaa, josta muotoutui vuonna 1950 ilmestynyt Velho ja leijona. Sarjan päätösosa Narnian viimeinen taistelu sai Carnegie­-palkinnon 1956. Narnia-kirjoja on myyty yli 85 miljoonaa ja Suomessakin yli 170 000 kappaletta.