Smaragdiatlas (Kirja aikojen alusta #1) - John Stephens9

Kirja-arvio :: Smaragdiatlas

Kirjoittanut Sipe

Paras kirja! Pidän paljon näistä aikamatkustuskirjoista, koska niissä on sitä jotain. Aloitin sarjan lukemisen, koska kaverini suositteli sarjaa minulle. Olisin katunut jos en olisi lukenut tätä kirjaa.

KAMPANJA: BookBeatissä ja Nexstoryssä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Smaragdiatlas

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Kaisa Kattelus. Sidottu, kansipaperi.

Eräänä kylmänä talvi-iltana kolme sisarusta tempaistaan kodin lämmöstä yön selkään...

Kate, Michael ja Emma ovat kiertäneet kymmenen vuoden ajan orpokodista toiseen mutta eivät vieläkään tiedä, miksi heidät erotettiin vanhemmistaan. Kaikki kuitenkin muuttuu, kun sisarukset päätyvät salaperäiseen Cambridge Fallsin pikkukaupunkiin ja löytävät ikivanhan smaragdinvihreän karttakirjan.

Kirja vie lapset maagiseen ja vaaralliseen maailmaan, jonka olemassaolosta vain harvat tietävät. Matkalla he kohtaavat vihollisia, liittolaisia, taikuutta ja taikavoimia. Ja mikäli muinaiseen ennustukseen on uskominen, heillä on käsissään voima muuttaa menneisyyden tapahtumia ja korjata Cambridge Fallsia kohdanneet väärydet. Voisivatko he myös vihdoin löytää kadonneet vanhempansa?

Smaragdiatlas aloittaa Kirja aikojen alusta -trilogian. Se on vauhtia, jännitystä ja huumoria pursuava huikea seikkailu C. S. Lewisin, J. R. R. Tolkienin, J. K. Rowlingin ja Philip Pullmanin hengessä.

''Smaragdiatlaksen' lukeminen on äärimmäisen viihdyttävää. Teos on koko perheen satu, joka jättää jälkeensä lempeän ja avoimen mielen.'' – Anni-Helena Leppälä, Kansan Uutiset Viikkolehti 21.10.2011

''Luvassa on vauhtia, huumoria ja jännitystä. Kansikuva on taianomainen.'' – Tuula Pelttari, Pohjolan Työ 18.10.2011

''John Stephensin fantasia vetää hyvin.'' – Vesa Sisättö, Helsingin Sanomat 18.12.2011