Sudenlapset (Pohjankontu #2) - Helena Waris3

Kirja-arvio :: Sudenlapset

Kirjoittanut petturi

En vaan tykännyt tästä. Aika nopeaa luettavaahan tämä oli mutta ei vaan iskenyt minulle.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Sudenlapset

Sidottu, kansipaperi.

Kuvastaja-palkinto 2012.

Jatkaa osittain Uniin piirretyn polun tarinaa, vaikkakin kertoo uusista ihmisistä ja toisesta ajasta.

Noitanaisia ja uljaita ukkosmiehiä, julmia taisteluja, taikuutta ja romantiikkaa – muinaissuomalainen fantasiamaailma lumoaa kaikenikäiset

Hurja Mustarinnan soturi Roke ja kuolleiden mailla Luusuvannossa kasvanut hiljainen Karran ovat kaksoset. Kymmenen vuoden eron jälkeen he kohtaavat lähteäkseen noitasaarelle Vornanmutkaan hautaamaan äitiään, noita Terihania.

Periltä löytyy Sudenmarja, synkkä ja ahdistunut lapsi, jota kaksoset erehtyvät luulemaan pikkusisarekseen ja Vornanmutkan seuraavaksi noidaksi. Esiäideiltä Karran saa kuitenkin kuulla, että hänestä itsestään on määrä tulla Vornanmutkan ensimmäinen miesnoita.

Matkasta kohti velhoutta alkaa Sudenlasten suuri seikkailu.

Helena Waris (s. 1970) on neljän lapsen kotiäiti ja puutarhuri Ristiinasta. Hänen esikoisensa Uniin piirretty polku sai Suomen Tolkien-seuran Kuvastaja-palkinnon vuoden 2009 parhaana kotimaisena fantasiakirjana.