Pimeyden rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta #1) - J. R. Ward8

Kirja-arvio :: Pimeyden rakastaja

Kirjoittanut Sohvi

Pimeyden rakastaja aloitti kirjasarjan hienolla vedolla! Alkuun uuden lukijan on vaikea pysyä kärryillä. On uutta sanastoa, vaikeita nimiä ja paljon tapahtumaa.. Pian tähän mielenkiintoiseen maailmaan pääsee käsiksi ja sitä vain ahmii tarinaa. Tykkäsin kirjasta todella paljon, Wrath on ihana henkilöhahmo isoine kokoineen ja puolustushaluineen. Samoin Tohrment, ah hänestä haluan kuulla lisää! Eikun seuraavan kirjan kimppuun, suosittelen!

Pimeyden rakastaja

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Marke Ahonen. Nidottu.

Kun yön varjot laskeutuvat New Yorkin Caldwellissa, alkaa kuolettava ajojahti vampyyrien ja heidän metsästäjiensä välillä. Tämä on salaisen veljeskunnan aluetta – kuuden vampyyrisoturin, jotka ovat lajinsa viimeiset puolustajat. Kukaan heistä ei nauti vihollistensa tuhoamisesta yhtä paljon kuin Wrath, Mustan Tikarin Veljeskunnan johtaja.

Maapallon viimeinen puhdasverinen vampyyri, Wrath, hautoo kostoa tappajille, jotka murhasivat hänen vanhempansa kauan sitten. Wrath saa kuitenkin muuta ajateltavaa, kun hänen luottosoturinsa saa surmansa. Tältä jää puoliverinen tytär, Beth, jolla ei ole aavistustakaan synkästä verenperinnöstään eikä siitä, mitä kohtalo on hänen varalleen tarjoamassa. Wrathin on johdatettava tyttö kanssaan epäkuolleiden maailmaan…

Bethiä kalvaa kummallinen, ennenkokematon levottomuus. Hänen on mahdotonta vastustaa vaarallisen houkuttelevaa miestä, joka ilmestyy yöllä hänen luokseen outo palo silmissään. Miehen tarinat veljeskunnasta ja verestä pelottavat Bethiä, mutta hänen kosketuksensa sytyttää nälän, joka on tuhota heidät molemmat.

Pimeyden rakastaja
on ensimmäinen osa suuren suosion saavuttaneesta Black Dagger Brotherhood -sarjasta.