Pitkät varjot (Soturikissat: Kolmikon mahti #5) - Erin Hunter10

Kirja-arvio :: Pitkät varjot

Kirjoittanut Verhottu

Menee top-5 lukemiini soturikissat kirjoihin. Juoni oli hyvä ja yllätyksiä piisasi. Välillä kirja hiukan tylsistytti ja tuntui ettei se edennyt. Mutta lopulta pidin kirjasta paljon ja loppu oli hyvä. Odotan innolla suraavaa.

Pitkät varjot

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Nana Sironen. Sidottu.

Soturikissaklaaneissa kuohuu. Varjoklaani on kääntänyt selkänsä Tähtiklaanille ja päättänyt seurata metsään tulleen muukalaisen opetuksia. Närhitassu on kuitenkin varma siitä, että soturiesi­-isät ovat edelleen tärkeä osa soturilakia. Tutkimusretkillään hän päätyy syvälle klaanien menneisyyteen, kauemmas kuin edes Tähtiklaanin muisti ulottuu.

Soturiksi päässyt Leijonaroihu saa kauheita näkyjä, joissa hän tappaa Tuuliklaanin Kanervahännän, ja toivoo ettei olisi koskaan kuullutkaan ennustusta mahdistaan. Hänen sisarensa Paatsamalehti puolestaan pelkää soturilain kumoutumista ja haluaa taistella sen puolesta hinnalla millä hyvänsä.

Kaiken kukkuraksi eräs soturi uhkaa paljastaa järkyttävän salaisuuden, joka ravistelisi Myrskyklaania perinpohjaisesti. Kissat huomaavat, että varjot eivät aina ole synkimpiä reviirin ulkopuolella…

Kolmikon mahti on kolmas Soturikissat­-sarja. Pitkät varjot on sarjan viides osa.