Kirja-arvio: Keskiyö

Kirjoittanut Poison Girl - 3.5

Jee, vihdoin pääsen aloittamaan Uusi profetia -sarjaa! Pidin uudesta päähenkilöstä. Olisi ollut vähän tylsää jos Tulitähti olisi edelleen ollut pääosassa. Hän kyllä vaikutti turhan mörökölliltä, mutta kuvailtiin häntä silti myös hermostuneeksi ja huolestuneeksi. Vähän hämmästytti miten vähän aikaa edellisen saagan vikan kirjan ja tämä kirjan välillä on kulunut. Vatukkakynsi sanoi, että neljä kuuta (eli kuukautta?) Kuitenkin Tulitähden tehtävän tapahtumat olisi pitänyt myös mahtua tuohon väliin.

Joka tapauksessa, pidin kirjasta, vaikkei se mitään uutta tarjonutkaan. Oletan, että seuraavat osat ovat jännittävempiä. Hyvä, että näkökulmaa vaihdettiin välillä myös Lehtitassuun, jotta tiedetään mitä klaanissa tapahtuu.

Tietoa kirjasta :: Keskiyö

Erin Hunter Julkaistu: kesäkuu 23, 2012
Tyylit: fantasiaeläinfantasia, nuoret
Avainsanat: kissat

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Nana Sironen. Sidottu.

Myrskyklaanin nuori soturi Vatukkakynsi saa Tähtiklaanilta salaperäisen viestin, jossa kerrotaan soturiklaanien metsää uhkaavasta tuhosta ja uudesta ennustuksesta. Yllättäen selviää, että muutama muukin on nähnyt samanlaisia unia. Nuoret kissat saavat tehtäväkseen taivaltaa kohti laskevaa aurinkoa kuulemaan, mitä keskiyö heille ... (lisää)

Karkotus (Soturikissat: Kolmikon mahti, #3)Kertomattomia tarinoita (Soturikissat-novellit, #1)Keltahampaan salaisuus (Soturikissat-erikoisseikkailut, #5)Neljäs oppilas (Soturikissat: Tähtien enne, #1)Auringon polku (Soturikissat: Klaanien synty, #1)
Tiia
Uusin jäsen: Tiia