Hehkuva ruumis (Mystic City #3) - Theo Lawrence7

Kirja-arvio :: Hehkuva ruumis

Kirjoittanut Mystinen tyttö

Mystic city - sarjan päätös osa Hehkuva ruumis oli hyvä lukukokemus. Se täydensi jo ennalta tuttua tarinaa ja toi esille uusia puolia hahmoista. Lawrence on kehittynyt paljon kirjailijana ja hänen kirjoitustyylinsä on mukaansa tempaavampaa ja sujuvampaa. Lukemisessa menoa haittasi jokseenkin ennalta-arvattavuus ja pitkä aika edellisten kirjojen lukemisen välillä. Pääsin kuitenkin suhteellisen helposti mukaan taas juoneen, vaikka toivonkin, että olisin ehtinyt lukea aikaisemmat osat ennen tätä kertauksen vuoksi. Suosittelen ehdottomasti Mystic city - sarjaa ja odotan ehdottomasti Lawrencen tulevia teoksia!

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Hehkuva ruumis

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Kirsi Holmstén. Sidottu, kansipaperi.

Sarja päättyy – miten käy Manhattanin asukkaiden ja Arian ja Hunterin rakkauden?

Aria Rose on saanut suunnattomat mystiset voimat nielaistuaan mystikkoystävänsä Davidan sydämen, mutta samalla voima syö hänen ruumistaan ja häntä odottaa lopulta kuolema. Ylhästössä on valta vaihtunut ja sitä johtaa Arian veli Kyle mahtavan sotajoukkonsa avulla. Kylen pyrkimyksenä on lyödä lopullisesti mystikot ja muu Alhaston väki, ja näyttää siltä että hän onnistuukin, sillä hän on onnistunut jäljittämään viimeisen seitsemästä Sisaresta ja käyttää hyväkseen tämän voimaa.

Aria valmistautuu viimeiseen ponnistukseen ystäviensä kanssa puolustaakseen omiaan. Mutta miten Arian käy? Kestääkö ikuiseksi uskottu rakkaus Hunteriin kuoleman yli?

Mielikuvituksellinen ja rankka tarina päättyy, eikä viimeinen osa petä lukijaa: odottamattomia ja tajunnan räjäyttäviä käänteitä riittää viimeisille sivuille saakka.