Lucian - Isabel Abedi10

Kirja-arvio :: Lucian

Kirjoittanut Karajishi

Ajattelin aluksi, että kirja olisi tylsä, eikä kannen perusteella voinut oikein päätellä kirjasta paljoakaan. Kuitenkin jo muutaman sivun jälkeen tiesin, että tästä tulisi yksi suosikki kirjoistani ja olin oikeassa. Tarina oli samaan aikaan jännittävä, mielenkiintoinen ja koskettava. Tarina oli hyvin mukaansatempaava ja muutaman sivun luettuaan huomaa ettei kirjaa voi laskea käsistään ennen kuin sen on lukenut viimeiselle sivulle saakka.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Lucian

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Tiina Hakala. Päällyksen kuvitus: Brandon Dorman. Päällyksen typografia: Kai Toivonen. Sidottu, kansipaperi.

SALAPERÄINEN MUUKALAINEN VETÄÄ REBECCAA MAGNEETIN LAILLA PUOLEENSA. KUKA HÄN ON, JA MITÄ HÄN TAHTOO REBECCASTA?

\"Seuraatko sinä minua?\" Poika tutkaili minua katseellaan.
\"En tietenkään! Kuka oikein olet? Mikä nimesi on?\"
\"Sano sinä.\"
\"Mitä?\" Peräännyin askeleen. \"Minunko nimeni?\"
\"Ei. Vaan minun.\"

Jo ensi tapaamisesta alkaen heidän välillään vallitsee omituisen syvä yhteys. Lucian saa Rebeccan sydämen takomaan, koskettaa häneen syvemmin kuin kukaan toinen. Vaikka poika on menettänyt muistinsa, hän tuntuu tietävän mitä erikoisempia asioita Rebeccan menneisyydestä, ja myös tulevaisuudesta.

Rebeccan ja Lucianin taianomainen tarina vetoaa rakkaudennälkäisiin yli ikärajojen.