Kirja-arvio: Halki puolen maailman

Kirjoittanut Q_Black - 4.0

Edellinen teos oli vielä suhteellisen hyvässä muistissa kun tämä tipahti postiluukusta kätösiini. Mielenkiintoista, että edellisessä kirjassa nähty sinnikäs Yarvi ei ollutkaan enää pääosassa vaan hän siirtyi sivuun ja pelaili pelejään sieltä käsin. Kyseinen hahmo kuitenkin nähtiin tässä kirjassa omassa roolissaan, mutta jotenkin minusta tuntui, että hänestä oli tullut paljon häijympi persoona. Kirja käynnistyi vakaasti kuin täydellisesti öljytty moottori ja kun rattaat lähtivät pyörimään, huomasin taas lukijana olevani koukussa ja kykenemätön pysähtymään. Tarinaa kerrottiin tällä kertaa kahden henkilön näkökulmasta, joka ehkä toi kirjaan lisää mielenkiintoa eikä jättänyt lukijaansa tylsistymään missään vaiheessa. Thornista tuli suosikkini heti alkutelijöissään ja Brand oli alusta loppuun hyvin symppis persoona, jota ei voinut jättää huomiotta. Sukelsin täysin näiden päähahmojen, vanhojen tuttujen hahmojen ja jokusen uudenkin hahmon maailmaan ja elin jälleen kerran mukana heidän seikkailuissaan halki puolen maailman. Erityisesti pidin päähenkilöiden matkasta aina Gettlannista Keisarinnan luokse saakka. Tämä tarina paranee kirja kirjalta, en malta odottaa seuraavaa osaa ja sen värikkäitä hahmoja!

Tietoa kirjasta :: Halki puolen maailman

Joe Abercrombie Julkaistu: heinäkuu 29, 2016

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut Mika Kivimäki. Kartta: Nicolette Caven. Kannen kuva: Mike Bryan. Sidottu.

Kolmas sija Locus-palkintoäänestyksessä (nuortenkirjat) 2016. Tähtifantasia-palkintoehdokas 2017.

»Älä koskaan ole siellä, missä he odottavat sinun olevan. Hyökkää aina. Iske ensimmäisenä. Iske viimeisenä.»

Thorn on päättänyt seurata kuolleen isänsä jalanjälkiä ja tulla soturiksi – huolimatta siitä, että hän on ... (lisää)

Muotimatkaaja Titanicin kannellaDelfiinin saari (Pronssisoturit, #1)Kultainen torni (Magisterium, #5)Veriveljen vala (Muinainen pimeys, #5)Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla (Satumaa, #1)
Anqi
Uusin jäsen: Ninni Steier