Kapinallinen (Outolintu-trilogia #2) - Veronica Roth7

Kirja-arvio :: Kapinallinen

Kirjoittanut Karajishi

Pidin kirjasta kovasti, eikä se tuottanut pettymystä muttei myöskään aivan täyttänyt sille asettamiani odotuksia. Pidin Outolinnusta erittäin paljon, mutta toinen osa ei mielestäni yltänyt aivan samalle tasolle ensimmäisen osan kanssa. Silti mielenkiintoni tarinaa kohtaan ei lopahtanut missään vaiheessa ja mielestäni juoni oli edelleen hyvin rakennettu ja piti lukijan mielenkiintoa yllä viimeisille sivuille saakka. Voin suositella kirjaa ja aion kyllä lukea sarjan kolmannenkin osan.

Kapinallinen

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Outi Järvinen. Sidottu.

Meillä on sama suru molemmilla. Meillä on sota sisällämme. Joskus se pitää meidät hengissä, joskus se uhkaa tuhota meidät.

Tris on selvinnyt perhettään kohdanneesta raa'asta hyökkäyksestä, mutta maksanut selviytymisestään kovan hinnan.

Sodan uhka on silti käsin kosketeltavissa eri osastojen välillä. Mitä tulevaisuus tuo tullessaan? Kuuluuko siihen Neljä ja heidän tempoileva rakkaustarinansa? Sitä Tris ei tiedä. Selvää on, että sodassa ja rakkaudessa on aina valittava puolensa.

Outolinnusta kirjoitettua:

"Luvassa on jännitystä, romantiikkaa ja kiinnostavia hahmoja." – demi.fi

"Maailmalla tätä hehkutetaan hullun lailla, ja nyt todella ymmärrän miksi." – mustettajapaperia.blogspot.com