Vaihdokas (The Body Jumper #1) - Elena Mady6

Kirja-arvio :: Vaihdokas

Kirjoittanut Q_Black

Kun lueskelin tämän kirjan juonesta ja pari arvosteluakin niin tuli vähän sellaisia Stephenie Meyerin Vieras-kirjan tyylisiä viboja tästä. Sillä erotuksella, että ainakaan tiettävästi tämän kirjan mystiset Vaihdokkaat eivät ole valtaamassa maailmaa ja ainakin tämän kirjan päähenkilöllä on selkeästi omia mielipiteitä ja vähän myös omatunto kolkuttaa kun hän päätyy taas uuden ihmisen kehoon, joka ei ole hänen omansa. Tässä kirjassa on vähän sellaista lapsenmielistä kerrontaa ja ehkä se onkin vähän nuoremmille suunnattu, mutta se oli paikoitellen vähän sellainen tylsähkö ja lapsellinenkin. Yllätyin kuitenkin, että tapahtumat sijoittuivat suomeen vaikkakin sitten Alex elikin aika jenkkimäistä unelmaa vauraalla alueella. Idea oli kyllä hyvä ja joutui tässä itsekin olemaan vähän varpaillaan, että mitähän voi tapahtua Alexin sisällä asuvalle olennolle ihan yhtäkkiä kesken kaiken. Rikoskuvio oli ihan mielenkiintoinen eikä ratkaisua löydettykään heti. Loppua kohden sitten pudotettiin vähän pommia ja annettiin osviittaa seuraavalle kirjalle. En vielä ole varma aionko lukea seuraavankin, mutta toisaalta olen utelias luonne. Saa nähdä. Ihan kivaa illan viihdettä vaikkei tämä nyt mitään hirveää hypetysoloa itselleni ainakaan nostattanut. Btw, tykkään todella kirjan kannesta!

Vaihdokas

Kansi: Laura Lyytinen ja Riikka Turkulainen. Nidottu.

Rakkaustrilleri kuoleman ja elämän rajamailta

Onko elämä elämisen arvoista, jos kukaan ei näe sinua, et edes sinä itse?

The Body Jumper -sarjan avaus Vaihdokas on tarina ulkokuoren alle haudatusta salaisuudesta. Päähenkilö on nuoren naisen mieli, aave elämästä joka päättyi liian varhain. Hän on vihainen ja pysyy mieluummin kuolleena kuin elää jonkun toisen elämää.

Mutta päädyttyään hohdokkaan Alex Winterin nahkoihin, vaihdokas saa kosketuksen ystävyyteen ja rakkauteen. Voisiko hän jäädä ja silti pitää kiinni itsestään? Pian kaiken sekoittaa murha, ja kuolemaa pakopaikkanaan pitänyt Alex joutuu taistelemaan elämänsä ja rakkaidensa puolesta.

Vaihdokas on kirjailija Elena Madyn huiman trilleritrilogian ensimmäinen osa. Toinen osa Varjo ja kolmas osa Varjelija jatkavat Alex Winterin tarinaa.