Kirja-arvio: Historiantutkija

Kirjoittanut Lukijatar - 3.0

Historiantutkijaa voisi kutsua hieman runsaammaksi ja kunnianhimoisemmaksi Da Vinci -koodiksi: siinä on paljon mielenkiintoista historiaa höystämässä suoraviivaista seikkailujuonta ja paria ennalta-arvattavaa romanssia. Näkökulma Draculan hahmoon ei ole kovin oivaltava, vaikkei nyt suoranaisen kökkökään. Kieli on mukavaa ja kuvailua on paljon. Tunnelma on melko onnistunut, joskaan ei nähdäkseni kauhu-kategoriaan sittenkään tarpeeksi kuumottava. Annoin historiantutkijalle kolme tähteä: historiaosuudesta, sujuvasta ja hitaasta kerronnasta sekä tunnelmasta, jotka nämä kaksi seikkaa tuovat mukanaan.

Historiantutkija on ennemmin viihdekirjallisuutta tai ns. lukuromaani kuin kirjallisesti kunnianhimoinen teos, joten suosittelen sitä historiallisista viihderomaaneista pitäneille sekä Da Vinci -koodin ja vampyyrikirjallisuuden ystäville. Suoranaista kauhua etsivien kannattaa suunnata toisaalle.

Tietoa kirjasta :: Historiantutkija

Elizabeth Kostova Julkaistu: kesäkuu 20, 2006
Tyylit: kauhu
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Arto Schroderus. Suomennettu lyhennelmästä. Sidottu, kansipaperi. 3. painos: Loisto, 2007. Nidottu.

Eletään vuotta 1972. Kuusitoistavuotias tyttö löytää isänsä kirjastosta lohikäärmeen kuvalla koristellun salaperäisen kirjan. Pian hän saa luettavakseen kirjeitä, joissa pahoitellaan lukijan kohtaloa: hän on astunut syvälle pimeyden ja pahuuden ... (lisää)

Taistelu aamunkoitteessa (Darren Shanin tarina, #9)VeriveljetKohtalon perilliset (Darren Shanin tarina, #12)Varjojen vangit (Darren Shanin tarina, #11)Friikkisirkus (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #1)
FreakyMike
Uusin jäsen: Marjut Järvinen