Kirja-arvio: Vihreän saaren laulu

Kirjoittanut tintti89 - 4.0

Pidin tästä kirjasta paljon. Juoni oli erittäin hyvä ja erilainen sekä kulki sujuvasti eteenpäin. Aihe oli osaltaan ajankohtainenkin, kaikilla on nykyään kiire. Kirja oli helppolukuista, joka on mielestäni aina hyvän kirjan merkki. Mielestäni myös nuotit lukujen välissä olivat hyvä idea ja on varmasti vaatinut vaivaa etsiä jokaiseen kappaleeseen sopivan nimiset nuotit. Kirjan henkilöt olivat mielenkiintoisia eivätkä niinkään kliseisiä, vaikka JJ olikin hyvä lähes kaikessa. Olisin kuitenkin toivonut hieman enemmän syvyyttä henkilöihin, he jäävät jotenkin pinnallisiksi läpi koko kirjan. Positiivista on, ettei kirjailija ole yrittänyt tunkea liikaa henkilöitä kirjaan mukaan. Itse olisin toivonut kirjan loppuvan täysin päinvastoin kuin se loppui, mutta tämä on täysin mielipidekysymys. Olin kyllä ihan tyytyväinen tähänkin lopetukseen. Kirja oli suhteellisen ennalta-arvattava, mutta ei juonta pilaavalla tavalla, ennemminkin vihjeitä antavalla tavalla, mikä sopiikin tähän kirjaan hyvin. Suosittelen lämpimästi kaikille, varsinkin niille, joista tuntuu että pesukone syö sukista aina toisen parin. ;)

Tietoa kirjasta :: Vihreän saaren laulu

Kate Thompson Julkaistu: tammikuu 21, 2008
Avainsanat: keijut

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Jaakko Kankaanpää. Kannen kuvitus ja suunnittelu Paolo Barbieri ja Arnoldo Mondadori Editore S.p.A. Sidottu.

Whitbread-palkinto 2005, Guardian-lastenkirjallisuuspalkinto 2005. Mythopoeic-palkintoehdokas 2008 (lastenkirjat).

Taianomainen tarina tempaa lukijan ikuisen nuoruuden maahan

Kinavaaran kylässä aika on kortilla. Kun 15-vuotiaan JJ Liddyn äiti pyytää ... (lisää)

Sala kavala (Ilki ihana, #2)Verikivi (Kapinaenkelit, #2)Tulimieli (Kapinaenkelit, #1)13 lahjaa (Keijutrilogia, #1)Loputtomasti (Paranormaali, #3)
Uusin jäsen: Antero Stenhammar