Kirja-arvio: Puolikas sotaa

Kirjoittanut Jussi - 4.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Puolikas sotaa on hyvä kirja ja ansaitsee neljä tähteä. Pidin tästä enemmän kuin Vain puoliksi kuninkaasta, mutta romaani ei kuitenkaan pärjännyt trilogian keskimmäiselle osalle, joka jäi suosikikseni sarjassa.

Puolikkaassa sotaa oli kiinnostava juoni, mutta kakkososa pääsee edelle paremmilla kertojahenkilöillä. Halki puolen maailman näkökulmahahmot Thorn ja Brand olivat minusta sarjan parhaat. Viimeisen kirjan kolmesta näkökulmahenkilöstä onnistunein oli Raith. Sen sijaan Koll oli vähiten kiinnostava näkökulma koko trilogiassa.

Kolmannessa kirjassa Särkynyt meri -trilogia siirtyy yhä selvemmin scifin/dystopian puolelle, vaikka sarjaa markkinoidaankin fantasiana. Manitsin Halki puolen maailman aviossa onnistuneet toimintakohtaukset, ja päätösosaa täytyy kehua samasta asiasta. Ennen kirjan puoltaväliä nähtävä meritaistelu kuuluu parhaisiin Abercrombien kirjoittamiin.

Tietoa kirjasta :: Puolikas sotaa

Joe Abercrombie Julkaistu: lokakuu 27, 2016

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut Mika Kivimäki. Kartta ja Bailinniemen pohjakaava: Nicolette Caven. Kannen kuva: Mike Bryan. Sidottu.

British Fantasy -palkintoehdokas 2016, toinen sija Locus-palkintoäänestyksessä (nuortenkirjat) 2016.

»Pelkonsa voi voitaa vain kohtaamalla ne. Jos niiltä piiloutuu, ne voittavat.»

Throvenlannin prinsessa Skara on nähnyt kaiken hänelle tärkeän muuttuvan vereksi ja tomuksi. Ottaakseen paikkansa ... (lisää)

Illallinen vampyyrin kanssaNokkosvallankumousKeskiyön kruunu (Throne of Glass, #2)Tilinteon aika (Vuorileijonan varjo, #10)Pimeä (Septimus Heap, #6)
Saxifraga
Uusin jäsen: Meeri Saukkonen