Tiedättekö sen tunteen, kun teillä on kauhea nälkä ja avaatte jääkaapin oven? Kuvittelette löytävänne sieltä eilisen pitsan jämät, mutta niitten tilalla siellä onkin mustikkapiirakka. Hetken mietit, että ootko pettynyt vai tyytyväinen, koska pidät mustikkapiirakasta yhtä paljon kuin pitsasta. Just tältä minusta tuntui, kun aloin lukemaan tätä kirjaa. Olin odottanut jotain ihan muuta, mutta en voi väittää kauheasti pettyneeni, kun löysinkin sieltä jotain tällaista.

Kirja oli todella nautittava ja hyvä. Ehdottomasti lukemisen arvoinen, kuvat olivat persoonallista boonusta.

Tietoa kirjasta :: Neiti Peregrinen koti eriskummallisille lapsille

Ransom Riggs Julkaistu: toukokuu 15, 2012
Tyylit: fantasiasynkkä fantasia, nuoret
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Virpi Vainikainen. Sidottu.

Locus-palkintoehdokas 2012.

Viisitoistavuotias Jacob on kasvanut kuunnellen erikoisen isoisänsä kummitusjuttuja eriskummallisista orpolapsista ja hirviöistä. Jacob lähtee hirvittävän perhetragedian seurauksena isoisän tarinoissa esiintyneelle kaukaiselle saarelle Walesin edustalla. Hän löytää saarelta Neiti Peregrinen lastenkodin rauniot.

Jacob tutkii merkillisen talon hylättyjä ... (lisää)

Keplo Leutokalma (Keplo Leutokalma, #1)Yönsiiven velhot (Korppikartanon salat, #1)Leikkiä tulella (Keplo Leutokalma, #2)Jäänteiset (Keplo Leutokalma, #5)Pimeitä aikoja (Keplo Leutokalma, #4)
Isabel West Allen
Uusin jäsen: Topi Kopakkala