Kirja-arvio: Labyrintti

Kirjoittanut Moonlight - 5.0

Huhhuh ja WAU mikä teos! Maze runner-sarjan ensimmäinen osa kolahtaa ja uppoaa syvälle. Miten nerokas idea ja juoni plus henkilöt erityisen mahtavia! Sarja on noussut yhdeksi suosikeistani ja aloitusosa on vaan yksinkertaisesti niin törkeen hyvä. Oon aina ollut hidas lukija mutta tällä kertaa kirja oli niin koukuttava etten saanut sitä laskettua melkeinpä ollenkaan. Ihan parhaita ja karmivimpia kohtauksia oli ehdottomasti kun Thomas, Minho ja Alby jäivät labyrinttiin yöksi jumiin, luin tätä illalla sängyssä ja sai mut kyllä kunnon karmiviin fiiliksiin :D Kirjailijan kikat toivat mielenkiintoa, (vaikkei mulla mielenkiinto hiipunut millisekunniksikaan) kuten auringon katoaminen, muurien yöksi auki jääminen ja tietysti saattajat. Koko labyrintti ja sen kuvailtu muinaisuus olivat tosi kiehtovia ja koko teos erittäin vaikuttava. Henkilöistä suosikeitani ovat Minho ykkösenä. Tämä poju veti tyylillään pointsit kotiin. Myös Newt ja Chuck kuuluvat lemppareihini. Thomas päähenkilönä ei niin ärsyttävä kuin yleensä, vaan aika yllättävän samaistuttava, vaikkakin tämän uteliaisuus kävi ehkä hermoille. Teresa jäi jotenkin tosi kylmäksi. Kyseinen tyttö alkoi ärsyttämään ja kirja olisi ollut mielestäni parempi ilman tätä tai ainakin kliseistä romanssin alkua tämän ja Tommyn välillä. Newt, Thomas ja Minho kolmikko jonka toivoisin säilyvän jatko-osissakin :-) Suosittelen erittäin paljon kaikille!

Tietoa kirjasta :: Labyrintti

James Dashner Julkaistu: maaliskuu 3, 2015
Tyylit: scifidystopia, nuoret
Avainsanat: ekokatastrofit, elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Jussi Korhonen. Nidottu.

”Jos et pelkää, et ole ihminen.”

Huikean elokuvasovituksen syksyllä 2014 saanut Maze Runner – Labyrintti on koukuttava kertomus Thomasista, joka herää hissistä muistamatta muuta kuin nimensä. Kärpästen herran kaltaisissa tunnelmissa Thomas kohtaa lauman lapsia aukiolta, jota ympäröivät kivimuurit. Pakeneminen voi alkaa.

lisää)

Molemmin jaloinPaljaan taivaan alla (Paljaan taivaan alla, #1)Viallinen (Viallinen, #1)Ihon alaisetNälkäpeli 1–3
Jossu89
Uusin jäsen: Ruska