Labyrintti (Maze Runner #1) - James Dashner10

Kirja-arvio :: Labyrintti

Kirjoittanut Moonlight

Huhhuh ja WAU mikä teos! Maze runner-sarjan ensimmäinen osa kolahtaa ja uppoaa syvälle. Miten nerokas idea ja juoni plus henkilöt erityisen mahtavia! Sarja on noussut yhdeksi suosikeistani ja aloitusosa on vaan yksinkertaisesti niin törkeen hyvä. Oon aina ollut hidas lukija mutta tällä kertaa kirja oli niin koukuttava etten saanut sitä laskettua melkeinpä ollenkaan. Ihan parhaita ja karmivimpia kohtauksia oli ehdottomasti kun Thomas, Minho ja Alby jäivät labyrinttiin yöksi jumiin, luin tätä illalla sängyssä ja sai mut kyllä kunnon karmiviin fiiliksiin :D Kirjailijan kikat toivat mielenkiintoa, (vaikkei mulla mielenkiinto hiipunut millisekunniksikaan) kuten auringon katoaminen, muurien yöksi auki jääminen ja tietysti saattajat. Koko labyrintti ja sen kuvailtu muinaisuus olivat tosi kiehtovia ja koko teos erittäin vaikuttava. Henkilöistä suosikeitani ovat Minho ykkösenä. Tämä poju veti tyylillään pointsit kotiin. Myös Newt ja Chuck kuuluvat lemppareihini. Thomas päähenkilönä ei niin ärsyttävä kuin yleensä, vaan aika yllättävän samaistuttava, vaikkakin tämän uteliaisuus kävi ehkä hermoille. Teresa jäi jotenkin tosi kylmäksi. Kyseinen tyttö alkoi ärsyttämään ja kirja olisi ollut mielestäni parempi ilman tätä tai ainakin kliseistä romanssin alkua tämän ja Tommyn välillä. Newt, Thomas ja Minho kolmikko jonka toivoisin säilyvän jatko-osissakin :-) Suosittelen erittäin paljon kaikille!

Black Friday: Adlibris tarjoaa 10% alennuksen kirjoista koodilla BLACK21 (voimassa 28.11.2021 saakka)

Labyrintti

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Jussi Korhonen. Nidottu.

”Jos et pelkää, et ole ihminen.”

Huikean elokuvasovituksen syksyllä 2014 saanut Maze Runner – Labyrintti on koukuttava kertomus Thomasista, joka herää hissistä muistamatta muuta kuin nimensä. Kärpästen herran kaltaisissa tunnelmissa Thomas kohtaa lauman lapsia aukiolta, jota ympäröivät kivimuurit. Pakeneminen voi alkaa.

Labyrintti on viihtynyt New York Timesin bestseller-listan kärjessä, ja kirjasarja on saavuttanut suuren suosion varsinkin nuorten keskuudessa. Maze Runner -sarjasta on tähän mennessä ilmestynyt englanniksi neljä osaa, ja siitä povataan Nälkäpeli-sarjan kaltaista hittiä.