Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Tartuin kirjaan aluksi todella suudella epävarmuudella, mutta tarinan edetessä en voinut enää päästää kirjaa käsistäni. Oli ihana seurata Lenan ja Alexin rakkaustarinan kehittymistä ja olla mukana tärkeissä juonenkäänteissä. Juonikaan ei ollut tylsä vaan yllätti aina siellä täällä, joskin joitakin ennustettavia asioitakin kirjassa oli. Kuitenkin loppu yllätti minut todella. En voinut uskoa, että Alex ei päässyt Lenan mukaan Korpeen vaan vartijat koituivat hänen kohtalokseen. Olin niin surullinen ja taisinpa jopa itkeä, kun mietin, miltä Lenasta mahtoi tuntua nähdessään Alexin aidan toisella puolella tietäen, ettei tämä pääsisi sieltä enää pois. Miksei kukaan koskaan kirjoita kirjoja, joissa olisi onnellinen loppu? Tähän tarinaan minä ainakin olisin hyväksynyt sen lopun oikein mielelläni, että Lena ja Alex olisivat yhdessä karanneet Korpeen etsimään Lenan äitiä. Ei Alexin olisi tarvinnut kuolla! Mahtava kirja silti ja nyt on vain pakko lukea äkkiä seuraavatkin osat, jotta saan tietää, miten Lenan lopulta käy ja löytääkö hän äitinsä.

Tietoa kirjasta :: Delirium: Rakkaus on harhaa

Lauren Oliver Julkaistu: syyskuu 23, 2011
Tyylit: scifidystopia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Marja Helanen-Ahtola. Päällyksen kuva: Gustavo Marx. Alkuperäispäällyksen suunnittelu: Erin Fitzsimmons ja Hilary Zarycky. Sidottu, kansipaperi. 2. laitos: WSOY-pokkari, 2012. Nidottu.

Tulevaisuuden yhteiskunnassa yksilön valinnat koulutuksesta harrastuksiin ovat tiukasti kontrolloituja, energia säädeltyä ja rakkaus, amor deliria nervosa, julistettu pandemiaan rinnastettavaksi vakavaksi sairaudeksi. Vaikutusten eliminoimiseksi on ... (lisää)

Ihon alaisetHiekkasotilaat (Routasisarukset, #2)Perijätär (Valinta-sarja, #4)Viallinen (Viallinen, #1)Nokkosvallankumous
Uusin jäsen: Juho Saari