Kirja-arvio: Neljäs päivä

Kirjoittanut Marski - 3.5

Tätä etsiskelin oikeastaan aika innoissani sen jälkeen kun sain selville, että Kolmen tarina jatkuu. Nyt sitten tuli luettua ja enmmän heräsi kysymylsiä kuin tuli vastauskia. Kirja jätti jälkeensä alkuun vain ison kysymysmerkin. Pidemmän pohdinnan ja unettoman yön jälkeen onnistuin kuitenkin kehittelemään oman teoriani tapahtumista ja kahden kirjan välisistä ristiriidoista(?). Pidin tästä kyllä, ei tämän lopetus herättänyt sellaista karmivaa fiilistä kuin edeltäjänsä, mutta tässä oli jatkuvasti jonkinlainen painostava tunne, johtuen ehkä siitä, että tiedosti, että tässä mennään nyt samoihin juttuihin kuin Kolmessa. Hieno kirja, joka onnistui olemaan pahaenteinen ja painostava loppuun asti. Ikävää kuitenkin, että jätti jälkeensä niin paljon lukittuja ovia, että menetin yöunet omia teorioita pohdiskellessa. Minulla on sellainen olo, että tämä tarinaa saa vielä kolmannen osoan (toivottavasti), joka vastaa useampiin kysymyksiin, kuten "mitä noi on?", "mitä tapahtuu?", "miks tää oli totuus toisessa kirjassa?", "missä noi on?" ja ennen kaikkea "MITÄ?", toinen vaihtoehto toki on, että joku minua viisaampi tekisi jonkin "lisävalaistusta" kirjan, mutta enemmän toivon avaavaa kolmatta osaa.

Tietoa kirjasta :: Neljäs päivä

Sarah Lotz Julkaistu: elokuu 27, 2015
Tyylit: kauhu, jännitys

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut J. Pekka Mäkelä. Nidottu.

Kolme pudotti neljä matkustajakonetta. Neljäs päivä pysäyttää risteilyaluksen keskelle Meksikonlahtea. Painajainen alkaa taas.

Beautiful Dreamer -ristelijän matkustajat ovat nauttineet Meksikonlahden maisemista ja laivan monipuolisesta ohjelmasta, kunnes neljäntenä päivänä laivasta sammuvat ... (lisää)

Pahan atolliVeri joka suonissasi virtaa (Johannes, #3)Paholaisen siivet (Kuoriaiskirjat, #11)Meren aaveet (Thorkild Aske, #1)Kuutamohulluus ja muita vanhoja suomalaisia pulp-novelleja
Uusin jäsen: Olivia