Hmm, olipas mielenkiintoinen idea. Tuo ajatus minulle tuli mieleen kun ensimmäisen kerran näin tämän kirjan. Ajattelin voisiko se olla liian lapsellinen minulle? Totuus on kuitenkin se, että Disneyn elokuvat ovat hurmanneet ja hurmaavat edelleenkin kaikkia aina pienistä lapsista aikuisiin. Ne ovat tarinoita, jotka eivät koskaan kuole ja siirtyvät sukupolvilta toisille. Tämän kirjan parissa ei mene koko päivää. Se on tiivistetty ja nopeatempoinen tarina kuningattaresta, jonka menneisyys ja nykyisyys kasaantuvat yhdeksi suureksi vyyhdiksi onnellisuuden ylle. Kirja on oikeastaan aika surullinen. Kaikki tietävät miten tarina elokuvassa päättyy, mutta onko moni miettinyt miten tarina kenties sai alkunsa jo ennen Lumikkia? Jotenkin hassusti minusta tuntuu, että kun seuraavan kerran näen elokuvan niin näen kuningattaren täysin erilaisena ja yhdistän tapahtumia ja tilanteita tähän kirjaan. Aika viihdyttävää luettavaa kaikesta ikävästä huolimatta ja aion ehdottomasti lukea myös jatko-osat sopivan tilaisuuden tullen!

Tietoa kirjasta :: Noidan peili: Pahan kuningattaren tarina

Serena Valentino Julkaistu: tammikuu 20, 2016
Tyylit: fantasiasatufantasia, nuoret
Avainsanat: sadut

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Tanja Falk. Sidottu.

Kaikki tuntevat tarinan Lumikista ja seitsemästä kääpiöstä, mutta tämä kiehtova romaani kertoo, kuinka kerran niin kauniista ja herttaisesta äitipuolesta sukeutui kateellinen ja pahansuopa kuningatar. Kirja aloittaa uuden sarjan, jossa valokeilaan pääsevät prinsessasatujen pahikset.

Narnian tarinatKertomuksia klaaneista (Soturikissat-novellit, #2)Talvisateet (Vuorileijonan varjo, #7)Nimetyt (Aikavartio, #1)Käärmeen lahja (Näkijän kirja, #3)
Uusin jäsen: sulavsalim