Kuningas (Mustan tikarin veljeskunta #12) - J. R. Ward 8.04   94

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Timo Utterström. Nidottu.

Kun yön varjot laskeutuvat New Yorkin Caldwellissa, alkaa kuolettava ajojahti vampyyrien ja heidän metsästäjiensä välillä. Vampyyrirodulla on puolustajanaan kuuden vampyyrisoturin salainen veljesjoukkio.

Wrath, joka on vuosisatojen ajan yrittänyt vältellä kuninkuutta, ottaa vihdoin vastuun harteilleen. Mutta kruunu on raskas kantaa. Beth Randall luuli tietävänsä mitä oli tekemässä, kun hän pariutui planeetan puhdasrotuisimman vampyyrin kanssa. Beth on päättänyt haluta lapsen mutta ei ole lainkaan valmistautunut Wrathin mielipiteeseen asiasta. Voittaako todellinen rakkaus... vai raastava menneisyys?

Keskustelu: J. R. Ward (57 viestiä)

Kirja julkaistu syyskuu 30, 2014 (Basam Books)
Alkuperäinen nimi The King
Tietoja muokattu tammikuu 20, 2016

Mustan tikarin veljeskunta

Sarjan suomentaminen jätettiin kesken.

Pääsarja Basam Shakti

Peto (Mustan tikarin veljeskunta #14) 7.48   57
Mustan tikarin veljeskunta: Sisäpiirin tietoa 6.94   66

Anneliana
tammikuu 23, 2017

Minä rakastin tätä osaa mustan tikarin veljeskunnasta ihan mittaamattoman paljon! Wrath ja Beth ovat aina kiehtoneet minua ja tämän lainatessani odotukset olivat todella korkealla. En pettynyt ollenkaan! Kirja on täynnä suhdekiemuroita, joista monet jättivät palan kurkkuun. Trezin ja Selenan tarinaa alan lukea hyvillä mielin ja toivon todella paljon, että iAmkin löytäisi kumppaninsa. Assailin ja Solan suhde syvenee entisestään (HOT, HOT & HOT). Laylan ja Xcorin osuus tässä kirjassa jäi hiukan ärsyttävän epäselväksi, mutta toivokaamme että se selkiintyy jatko-osissa. Kirjan loppu oli niin ihana, etten voinut sitä lukiessani muuta kuin istua hetken paikallani ja ihailla Wardia ja tämän taideteoksia.

Angel of Darkness
marraskuu 13, 2016

Tykkäsin tästä kirjasta ihan niin kuin aikaisemmistakin, mutta erityisestri tykkäsin siitä, että tässä oli enemmän myös sivuhenkilöt esillä eikä ainoastaan ns.päähenkilö. Ei muuta kuin seuraavaa lukemaan....

Riley Charlotte
helmikuu 4, 2015

Tätä kirjaa olikin jo odotettu. Hyvä kirja kaikinpuolin. Oli tosi kivaa, että Wrath oli myöhemmin niin onnellinen kun oli saanut lapsen ja että sen kansa äänesti hänet kuninkaaksi. Toivottavasti seuraavissa kirjoissa selviää kuinka Solan ja Assailin suhteelle käy. Toivon myös, että Selena ei kuolisi ja että hän päätyisi Trezin kanssa yhteen. Olis myös kiva jos Layla ja Xcor olisivat yhdessä. Ja lopuksi toivon, että iAm löytäisi jonkun kumppanin itselleen.

tammikuu 19, 2015

Kiireet ovat sotkeneet luku-urakkaa ihan täysillä, mutta onneksi pääsi välillä hengähtämään kirjojen pariin. Yleensä kahmaisen nämä kirjat vauhdilla, mutta ajan rajallisuuden vuoksi menikin hiukan pidempään tällä kertaa. Rakastan tätä maailmaa edelleen hirveästi vaikkakin Wrath päähenkilönä ei herättänyt mitään mielenkiintoa koska ei kuulu lempihahmoihini. Onneksi tässä oli kuitenkin paljon mielenkiintoisia sivuhahmoja pääparin lisäksi. Laylan kuvio on edelleen mielenkiintoinen, samoin tämän Selenan. Solan systeemistä tosin en oikein vieläkään ole päässyt perille. Mielenkiintoa ja vaihtelevuutta touhuun toivat Wrathin vanhempien kohdat menneisyydestä ja mielenkiintoa herätti suuresti Varjojen Teloittaja-ystävä, mutta muuten kirja oli minusta yllättävän tylsähkö verrattuna pariin aiempaan osaan. Johtunee suurilta osin ehkä juuri päähenkilöistä, mutta kyllä tämän kuitenkin mielellään luki. Seuraavaa osaa odotellessa!

ppp2
joulukuu 30, 2014

Jälleen upea suoritus Wardilta. Kirjan luki hujauksessa, ja jäin taas janoamaan lisää. Omegaa ja lessereitä tuskin edes mainittiin kirjassa, mikä hieman yllätti.

Skylinepainter
joulukuu 2, 2014

Ahmaisin tämän alle viikossa. En pysty enää suhtautumaan objektiivisesti sarjan teoksiin, joten en tiedä miksi edes kirjoitan tätä arvostelua :D En voi muuta kun suositella kaikille! Hail to the king! P.s. Sarjan seuraava osa on nimeltään The Shadows, ilmestyy englanniksi huhtikuussa. Sitten vaan suomennosta odottelemaan!

syyskuu 30, 2014

Ihana kirja ninkuin aina. Taas kirjan päähenkilöt eivät olleet ehkä ihan niin esillä kuin toivoisin, mutta onneksi sivuhenkilöt olivat hyviä. Haluaisin kuulla lisaa Assailista ja Solasta sekä Varjoista, jote toivottavasti seuraava kirja on jommasta kummasta!

shadowhunter
shadowhunter