Hiukan huvitti kun lueskelin uutisotsikoita, joissa fanit kertoivat olleensa pettyneitä tähän kirjaan. Tuntui osalle ainakin tulleen yllätyksenä, että tämä on näytelmän käsikirjoitus, ei varsinainen tarina. Tätähän ei ole toitotettu kuin alusta asti. Nyt kirjan luettuani harmittaa, etten päässyt katsomaan tätä näytelmää ja toivon, että näytelmästä saisi joskus vaikka DVD-version, jonka itse sitten voisi ostaa hyllyyn. Noh, sitten kirjaan. Hämmentyneen alun jälkeen pääsin aika hyvin kirjaan ja sen hahmoihin sisään. Ei tästä ehkä tullut ihan samanlaista Potter-tunnelmaa kuin alkuperäisiä kirjoja lukiessa, liekö syy iäkkäämmässä Harryssa vai siinä, että tätä luomassa oli muitakin kuin Rowling. Tämä kyllä koukutti siinä missä aiemmatkin teokset ja oli jotenkin hauska palata tässä kirjassa menneisiin tapahtumiin. Vaihtoehtoiset todellisuudet olivat aika kammottavia. Tarina oli reippaasti eteenpäin vievä eikä ainakaan minua saanut tylsistymään missään vaiheessa. Huonona puolena se, että tämän luettuaan alkaa kaipaamaan jatko-osaa tai elokuvaa. Todella kiva lisä kirjahyllyyni!

Tietoa kirjasta :: Harry Potter ja kirottu lapsi

J. K. Rowling, John Tiffany, Jack Thorne Julkaistu: marraskuu 8, 2016
Avainsanat: aikamatkustus, näytelmä

Harry Potter ja kirottu lapsi, osat yksi ja kaksi. Tarina: J. K. Rowling, John Tiffany ja Jack Thorne. Näytelmäksi sovittanut: Jack Thorne. Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Jaana Kapari-Jatta. Sidottu.

Harry Potterin tarina jatkuu! Yhdeksäntoista vuotta myöhemmin. Kahdeksas tarina.

Harry Potter ja kirottu lapsi on J. K. Rowlingin, John Tiffanyn ja Jack Thornen luoma uusi tarina, jonka on näytelmäksi kirjoittanut Jack Thorne. Se on ... (lisää)

Smaragdinvihreä (Rakkaus ei katso aikaa, #3)Nauhoitettava ennen käyttöäLumottu lukukausiSafiirinsini (Rakkaus ei katso aikaa, #2)Tulikronikka (Kirja aikojen alusta, #2)
punnort, Kuurankukka, Tepsu
Uusin jäsen: Marko Kinnunen