Hopeahevonen - Lene Kaaberbøl2

Kirja-arvio :: Hopeahevonen

Kirjoittanut Samira

Hmmmmmm.... Taas kerran takakansi johti harhaan. Olin odottanut jotain kiinnostavampaa kuin kahdensadan sivun höpötystä bitch- tytöistä ja jostan vtun hornanhevosesta; Toisin kävi. Kirja oli hyvin tylsä, ja olen lievästi sanoen pettynyt.No kirja jäi hyvin, hyvin pahasti kesken, joten jatkoa tulee pakostikkin.

Kampanja: 30 päivän ilmainen Nextoryn kokeilujakso koodilla 🠊 risingshadow (lisätietoa)

Hopeahevonen

Alkuteos ilmestynyt 1992. Suomentanut Annika Eräpuro. Sidottu.

Uusi fantasiasarja alkaa: Laadukas seikkailusarja hevoshulluille ja fantasian ystäville – päähenkilönä rohkea, stereotypioita rikkova Katriona

Eletään keskiaikaisessa, ihmisen ahneuden aiheuttaman luonnonkatastrofin jälkeisessä maailmassa, jossa valtaa pitävät naiset.

Kievarinemännän tytär Katriona on tuittupäinen ja äkkipikainen tyttö, jota ennalta määrätty ura äidin työn jatkajana ei kiehdo. Hän ei myöskään tule toimeen äidin puolison kanssa. Äiti lähettää hänet värjärinoppiin, mutta Kat ei sopeudu oppityttöjen nokkimisjärjestykseen, jossa tulokkaita kiusataan armotta.

Kievarissa vieraillut, hopeisella hornanhevosella ratsastava arpinen nainen on jäänyt Katrionan mieleen. Katriona tajuaa, että siinä on hänen tulevaisuutensa – hänkin haluaa ruveta bredinariksi, kierteleväksi lainvartijaksi ja viestinviejäksi.

Mutta bredinareja koulutetaan arvostetussa akatemiassa suuressa kaupungissa, eikä maalaistytön tie sinne ole helppo. Kat on tottunut raivaamaan esteet tieltään, mutta onko ärhäkkä tyttö onnistunut matkansa varrella hankkimaan liian vaarallisen vihollisen?