Kirja-arvio: Uskollinen

Kirjoittanut Kastehelmi - 3.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Pidin kirjasta paljon ja rakastin koko sarjan ajan Trisin ja Tobiaksen suhdetta. Mutta vaikka viimeisen kirjan juoni oli ihan hyvä ja mukaansatempaava, en vain pääse yli siitä, että loppu oli mielestäni todella huono. Ymmärrän, mitä kirjailija halusi sanoa lopettaessaan sarjan näin, mutta itse inhoan tällaisia loppuja. Mitä järkeä kirjoittaa ja rakentaa ihana pari, jolle toivoo pelkkää hyvää ja jonka ylä- ja alamäissä saa olla mukana, kun ainoa, mikä siintää lopussa, on toisen kuolema, joka tuhoaa unelman yhteisestä tulevaisuudesta?!? Inhoan siis kirjan loppua, sillä Tris kuolee lopussa. Hän saattaa pelastaa koko muun maailman, mutta kuolee itse ja jättää Tobiaksen yksin. Siis tietysti siinä on jotain sankarillista, eikä hän todennäköisesti olisi pystynyt sekä pelastamaan itseään että maailmaa tuossa tilanteessa, mutta tuo tarina on keksitty. Kirjailija olisi siis ihan vallan mainiosti voinut jättää Trisin eloon, jotta hän voisi ollan yhdessä Tobiaksen kanssa hamaan vanhuuteen saakka. Niin, tiedän, ei läheskään yhtä traagista, mutta itse olisin pitänyt siitä lopusta paljon enemmän. Ja vielä jälkihuomautuksena, jonka voitte jättää kokonaan omaan arvoonsa, mainitsen, että jos joskus vain saan aikaiseksi kirjoittaa jonkun kirjan (tai kirjasarjan), johon saan rakennettua, tuollaisen romanttisen parin, aion lopettaa kirjan "ja he elivät YHDESSÄ onnellisena elämänsä loppuun asti" -tyyliin.

Tietoa kirjasta :: Uskollinen

Veronica Roth Julkaistu: tammikuu 15, 2015
Tyylit: scifidystopia, nuoret
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Outi Järvinen. Kannen kuva ja suunnittelu: Joel Tipple. Sidottu.

Outolintu-trilogian odotettu päätös!

"Yksi valinta määrittää sinut!"

Trisin maailma on pirstaleina. Osastoihin perustuva yhteiskunta, kaikki mihin hän on aina uskonut, on hajalla. Siksi ei olekaan ihme, että Tris tarttuu mahdollisuuteen lähteä Neljän kanssa tutkimaan mitä salaisuuksia löytyy kaupungin rajojen ulkopuolelta.

Neljän ja Trisin vuoropuhelu kertojana tuo Outolintu-trilogian päätösosaan uuden, voimakkaan ulottuvuuden.

Requiem: Rakkaus palaa (Delirium-trilogia, #3)Delirium: Rakkaus on harhaa (Delirium-trilogia, #1)Nälkäpeli: Matkijanärhi (Nälkäpeli-trilogia, #3)Hiekkasotilaat (Routasisarukset, #2)Tarkoitettu (Tarkoitettu-trilogia, #1)
Uusin jäsen: Hilla Karjalainen