Lydian salaisuus – matka maalausten taakse - Finn Zetterholm10

Kirja-arvio :: Lydian salaisuus – matka maalausten taakse

Kirjoittanut KirjojenAhmija

Tykkäsin kirjasta kovasti. Kirjaan on valittu juuri oikeat henkilöt ja taiteilijat. Pidän itsekkin maalaamisesta ja piirtämisestä, joten kirja oli juuri oikeanlainen. Lydia vierailee maalausten välityksellä ajasta toiseen ja tapaa samalla aikojen kuuluisampia taiteilijoita. Hän käy myös Leonardo da Vincin luona. Suosittelen tätä kirjaa kaikille niille, jotka pitävät piirtämisestä, maalaamisesta tai historiasta. Kirjan lumoavat juonen käänteet pitävät sinut juonessa mukana.

Lydian salaisuus – matka maalausten taakse

Alkuteos ilmestynyt 2002. Suomentanut Sanna Manninen.

1. painos: Otava, 2007. Sidottu.
2. painos: Otava, 2008. Seven. Nidottu.

Lumoava aikamatka taiteen maailmaan

Piirtämistä rakastavan Lydian elämä mullistuu, kun hän saa selville, kuinka taulujen kautta voi matkustaa taiteen historiaan.

Lydia päätyy huikealle seikkailulle halki vuosisatojen – muun muassa Rembrandtin Hollantiin, Leonardo da Vincin Italiaan ja Salvador Dalin Espanjaan.

Lydia ystävystyy suurten taiteilijoiden kanssa ja pääsee seuraamaan heidän työskentelyään – mutta kuinka hän pääsee takaisin kotiin?

Ruotsalaisen Finn Zetterholmin (s. 1945) fantastinen, useisiin maihin myyty lukuromaani tarjoaa runsaasti tietoa taidehistoriasta ja sopii monenikäisille lukijoille. Taiteilijoiden maalaukset on esitelty kirjan esilehdissä.