Kirja-arvio: Mahti

Kirjoittanut Emelie - 4.0

Mahti oli hyvä päätösosa trilogialle, mutta ei kuitenkaan ollut tarinana yhtä hyvä kuin kaksi edellistä osaa. Aikaisempien osien juonirakenteita toistettiin liiaksi, ja omintakeisuus yksityiskohdissa ontui. Hahmokehitys oli taas ihailtavan hienoa, mutta tässäkin mentiin paikoitellen liiallisuuksiin, erityisesti Hirkan kohdalla. Pidin hahmoon tuodusta harmaammasta sävystä, mutta tällainen jatkuvasti itsensä ylittävä hahmo muuttuu helposti joksikin muuksi kuin mitä se alunperin oli. Hirka ei tähän ihan totaalisesti lipsahda, mutta lähellä ollaan. Muut uudet hahmot ovat hyvin tehtyjä, kiinnostavia ja persoonallisia, heitä seurasi miellellään. Tarinan loppu jäi miellyttävän avoimeksi, mutta tarpeeksi selkeäksi kuitenkin, että trilogia sai arvoisensa päätöksen.

Tietoa kirjasta :: Mahti

Siri Pettersen Julkaistu: lokakuu 21, 2016
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret
Avainsanat: skandinaavinen mytologia

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut Eeva-Liisa Nyqvist. Sidottu.

Kuvittele, että olet pelätyn kansan kuva. Heidän vihansa ja kostonjanonsa symboli. Maanpakoon karkotetun johtajan tytär, jonka kohtalona on osoittaa lopun alku.

Hirka valmistautuu kohtaamaan vallanpitäjät ja ottamaan paikkansa isänsä synnyinmaassa – sokeiden kylmässä maailmassa, jossa heikkoutta halveksitaan. Hän on hyväksynyt osansa vastentahtoisesti pitääkseen Yminmaan turvassa ja ... (lisää)

Ikitalvi (Lumen ja jään maa, #4)Sysilouhien sukua (Lumen ja jään maa, #1)Mätä (Korpinkehät, #2)Hyinen hauta (Lumen ja jään maa, #3)Varjoissa vaeltaja (Lumen ja jään maa, #2)
Linnunlento, Jouni, LordStenhammar, HourglassEyes, Freyja
Uusin jäsen: Anton Niinikoski