Kirja-arvio: Viimeinen partio

Kirjoittanut Emelie - 4.5

Viimeinen partio on minusta ainakin tähän menessä paras osa Partio-sarjaa, vaikkakin vain puolella tähdellä. Jokainen osa on selvästi ollut keskivertoa parempia tarinoita, mutta tämä kyseinen teos oli vielä piirun verran parempi. Kolme hyvinrakennettua ja kiehtovaa tarinaa, jotka taas liittyivät toisiinsa saumattomasti. Juonenkäänteet eivät olleet itsestäänselviä, ja siirtyminen osaksi aikaa Edinburghiin toimi loistavasti, oli kiintoisaa nähdä länsieurooppalaista elämänmenoa Antonin katsantokannasta. Anton on edelleen hahmona yksi suosikeistani, nykyisellään aktiivinen toimija, joka kuitenkin pohtii tekojaan tarkkaan eikä juurikaan hätiköi. Anton tuntuu kypsältä ja aikuiselta hahmolta, niitä ei kovin usein tule vastaan kirjallisuudessa, ei ainakaan yhtä miellyttävässä paketissa kuin Anton.

Tietoa kirjasta :: Viimeinen partio

Sergei Lukjanenko Julkaistu: heinäkuu 8, 2015
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Arto Konttinen. Kannen kuva: Tex Hänninen / BunnyDuck Grafiks. Sidottu, kansipaperi.

Venäläinen turisti murhataan Skotlannissa oudolla tavalla. Merkit viittaavat siihen, että teon takana on vampyyri eikä ihminen. Moskovan Yöpartio ja velho Anton Gorodetski hälytetään apuun. Paljastuu häikäilemätön salajuoni: eräät Muihin kuuluvat yrittävät päästä käsiksi muinaiseen mahtiesineeseen, jonka itse Merlin on piilottanut Hämärän ... (lisää)

Veren perintö (Sookie Stackhouse, #6)Pedon veri (Sookie Stackhouse, #9)Veren imussa (Sookie Stackhouse, #4)Veren voima (Sookie Stackhouse, #1)Kylmäveristen klubi (Sookie Stackhouse, #3)
Uusin jäsen: Niko