Kuoleman enkeli

@ J. D. Robb
Kuoleman enkeli (Eve Dallas #6) - J. D. Robb 7.76   30

Alkuteos ilmestynyt 1997. Suomentanut Satu Leveelahti. Kannen suunnittelu: Laura Noponen. Kannen kuva: Plugi.fi. Kansipaperissa kirjoittajanimenä: Nora Roberts alias J. D. Robb. Sidottu, kansipaperi.

SILMÄ SILMÄSTÄ

Eve Dallas on lähdössä töistä, kun tuntematon soittaja kertoo tehneensä kostomurhan. Jos Eve ratkaisee tappajan esittämän arvoituksen, hän pääsee uhrin jäljille heti. Kammottavasti kidutettu ruumis löytyy yhdestä New Yorkin ylellisimmistä taloista.

Kun seuraava puhelu tulee, Eve osaa jo odottaa pahinta. Uhri on vielä elossa, mutta arvoitus ei tahdo aueta. Neitsyt Marian patsas todistaa hurmeista näkymää.

Kuka on tämä mielipuoli, joka pitää Eveä pilkkanaan? Murhaaja sanoo suorittavansa pyhää tehtävää, mutta toimii kuin hullu kirurgi. Äkkiä Eve oivaltaa, että tähtäimessä on Roarke, joka on leikkinyt järjestyksenvalvojaa hämärässä nuoruudessaan.

Nyt on kiire lähteä Irlantiin lukemaan vanhoja syntejä ennen kuin veitsi välähtää.

Keskustelu: J.D. Robb (2 viestiä)

Kirja julkaistu joulukuu 2008 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi Vengeance in Death
Tietoja muokattu syyskuu 28, 2011

Eve Dallas

Sarjassa on ilmestynyt alkukielellä lähes 60 kirjaa. Gummerus ei suunnittele uusia suomennoksia.

Alaston kuolema (Eve Dallas #1) 7.78   64
Kuolema ovella (Eve Dallas #7) 6.66   23
Kuoleman salaliitto (Eve Dallas #8) 7.44   18

Keskiyön kyyhkynen
tammikuu 18, 2017

Ensimmäinen ajatukseni Kuoleman enkelistä oli seuraavanlainen. Taas uskontoaiheinen kirja? Eikö kyseinen laji käsitelty jo edellisessä osassan? No, vaikka tämä oli pettymys, se väistyi pian. Arvaatteko syyn? No tietystikin kyse on Roarkesta! Nora Roberts toi Kuoleman enkelissä Roarkesta uusia ja salaperäisiä puolia esiin. Tätä kirjaa aloin pitämään Roarken omana, sillä tarina pohjautui hänen menneisyyteensä ja nykyhetkeensä. Eve oli tottakai räikeä itsensä, mutta kunnianosoitukseni ja tunnekuohuni kuuluvat hänen aviomiehelleen. Murhat yllättivät jälleen raakuudellaan, eikä murhaaja ollut paras mahdollinen hahmo kyseiseen rooliin. Galahad-kissa sai tyytyä taustarooliin ja olin tastä näreissäni. Toivoin myös kovasti että Eve ja Roarke kasvattaisivat omaa perhettään. Roarkehan vaikuttaa oikealta unelmaisältä! (Jos asekokoelmaa ei lasketa... Mutta itsepuolustushan pitää opetella jo pienenä!) No, ehkä aihe käsitellään seuraavassa osassa! Kaiken kaikkiaan miellyttävä lukukokemus ja ihana Roarke (jota olen kehunut jo tarpeeksi) saavat minut janlamaan lisää!

sadesaraj
sadesaraj