Vapautettu rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta #9) - J. R. Ward10

Kirja-arvio :: Vapautettu rakastaja

Kirjoittanut Anneliana

Pakko myöntää, etten ollut kovin innoissani tämän kirjan aloittamisesta. Payne ei lukeutunut lempihahmoihini ja hänkö muka yhdessä Mannyn kanssa? Kirurgin, joka oli Janen perään? Pah. -- Kyllä vain, noinhan minä alussa ajattelin. Mutta tähän asti ollaankin jo huomattu, kuinka hyvin Ward osaa tehdä hahmoista mielenkiintoisia - jopa silloin kun he eivät ole. Manny ja Payne sopivat yhteen kuin valettu. Paynella oli ongelmia halvaantumisensa kanssa, ja kuka häntä auttaakaan? Manny. Paynella on ongelmia tunteidensa kanssa, ja kuka häntä auttaakaan? Manny. Payne yrittää tehdä jotain hyvin anteeksiantamatonta ja kenet Vishous menee hakemaan tämän rauhoittamiseksi? Mannyn. --Kirjassa ei myöskään käsitelty pelkästään Mannya ja Paynea, ei ollenkaan. Janen ja Vishousin suhde syveni aivan mahtavasti tässä kirjassa ja kirjan lopussa Vishous ottaa tämän virallisesti shellanikseen (riemuhuutoa!). Tosin sitä ennen oli aika paljon ongelmia ja jossain kirjan puolessavälissä minä todella ajattelin, että heidän suhteensa on mennyttä... Butchia kohtaan kunnioitus myös kasvoi ihan hulppeisiin mittakaavoihin. Jepari ja Vishous on vaan sellainen parivaljakko jota ei voi olla ihailematta. Rakastin tätä kirjaa ihan hemmetisti. Kansikin on aivan upea.

Vapautettu rakastaja

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Maria Sjövik. Nidottu.

Kun yön varjot laskeutuvat New Yorkin Caldwellissa, alkaa kuolettava ajojahti vampyyrien ja heidän metsästäjiensä välillä. Vampyyrirodulla on puolustajanaan kuuden vampyyrisoturin salainen veljesjoukkio.

Payne, Vishousin kaksoissisar, on samaa synkkää soturikudosta veljensä kanssa. Kapinoituaan vapauteen äitinsä Kirjurineitsyen vankeudesta, Payne kuitenkin vammautuu tuhoisasti.

Mustan tikarin veljeskunta värvää tohtori Manuel Manellon pelastamaan naaraan. Ihmiskirurgin ja vampyyrisoturin kohdatessa riistäytyy valloilleen kiistaton intohimo, joka saa kaksi maailmaa törmäämään rajusti toisiinsa.

Onnen tiellä on monta estettä. Voittaako rakkaus rakastavaisia erottavat syntymäoikeudet ja biologian sanelemat lait?