Pimeä sydän

@ Theo Lawrence
Pimeä sydän (Mystic City #2) - Theo Lawrence 7.38   126

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Kirsi Ohrankämmen. Kansi: Tex Hänninen. Sidottu, kansipaperi.

Kaupunki liekeissä.
Luottamus murskana.
Täydellinen rakkaus tuhoutunut.

Ylhästön eliittiin kuuluvan perheensä hylännyt Aria Rose on päätynyt mystikkorakastettunsa Hunterin kannattajien turvapaikkaan kaupungin ulkopuolelle. Aria haluaa kuitenkin olla Hunterin rinnalla ja karkaa Manhattanille. Seuraukset ovat kohtalokkaat: Arian isän miehet kidnappaavat hänet, ja hän on vaarassa joutua jälleen muistintyhjennykseen ja naimisiin kuolleeksi uskomansa ylhästösulhasensa kanssa. Samaan aikaan kaupungissa käydään veristä valtataistelua mystikoihin liittyneiden Alhaston köyhien ihmisten ja Ylhästön etuoikeutettujen välillä. Pahinta on, että Hunter näyttää käyttäneen Ariaa tässä taistelussa lupaa kysymättä hyväkseen…

Pimeä sydän on toinen osa ilmastonmuutoksen jälkeiseen aikaan sijoittuvassa Romeo ja Julia -tarinassa. Se on sähköinen, toiminnantäyteinen futuristinen fantasia, joka tempaa mukaansa ja pitää pihdeissään läpi liekkien ja kaaoksen.

Kirja julkaistu lokakuu 13, 2014 (Karisto)
Alkuperäinen nimi Toxic Heart
Tietoja muokattu helmikuu 9, 2023

Mystic City

Salatun voiman kaupunki (Mystic City #1) 7.64   226
Pimeä sydän (Mystic City #2) 7.38   126
Hehkuva ruumis (Mystic City #3) 6.92   52

Book_lover
marraskuu 13, 2020

Todella hyvä sarjan jatko-osa. Se ei tosin vetänyt vertoja edeltäjälleen. En pitänyt siitä, miten Hunter alkoi käyttäytyä ja miten hän toimi. Juoni oli jännittävä ja kirja veti mukaan omaan maailmaansa.

syyskuu 4, 2019

Jännittävä kirja tämäkin, mutta harmittavasti nyt päähenkilön naiivius alkoi haitata lukukokemusta. Salaperäisen Hunterinkin oikea luonto alkoi paljastua, mikä ei sekään ollut miellyttävä muutos ensimmäiseen kirjaan nähden. Todettava se on, päähenkilömme vain ajautuu ongelmasta toiseen ottamatta tarinaansa haltuun. Harmittavaa, olisin halunnut pitää tästä kirjata enemmän kuin pystyn pitämään.

Tiina
heinäkuu 23, 2019

Tykkäsin ensimmäisestä osasta enemmän kuin tästä. En oikeastaan osaa kuvailla kirjaa sen suuremmin, sillä siitä jäi vähän tyhjä olo ja se tuntui aika väkinäiseltä lukea.

Yö (Eit)
heinäkuu 17, 2017

En keksi paljoa sanottavaa tästä kirjasta, mutta mielestäni se oli kuitenkin parempi kuin edeltäjänsä :)

Ida
elokuu 9, 2015

Jep. Hyvä kirja. Ei niin mullistava, mutta tykkäsin. Aria ei olut enää niin nynny. Hunter oli outo ja etäinen tässä kirjassa. Nousin shippaamaan Turkia ihan kybällä. Romantiikkaa tässä ei ollut niin paljoon kuin edellisessä ja se oli pettymys. Loppu oli hämmentävä. Niihän ne aina on. Odotan innolla seuraavaa osaa. Arian loppu juttu eli se kun hän syö sen sydämen oli ällöttävää ja meni jotenkin yli se että hänelläoli jotain ihme voimia. Sota on aina rankkaa ja outoa aikaa, mutta kirjoittaja on luonut kirjan ihan hyvin. Lukemisen arvoinen ja pidin siitä. Ei ylittänyt tai alittanut edeltäjäänsä.

Amelie
kesäkuu 8, 2015

Pidin tästä osasta yllätyksekseni enemmän, kuin ensimmäisestä. Turk nousi heti suosikki hahmokseni, mikä oli hieman yllättävää siihen nähden miten ensimmäisessä osassa Turkilla oli hyvin pieni rooli. Uudet hahmot toivat mukavaa vaihtelua juoneen. Hunter oli tässä kirjassa, jotenkin erittäin raivostuttava ja itseppäinen. Kirja oli mielestäni hyvällä huumorilla, jännityksellä ja romantiikalla maustettu mahtava kokonaisuus. Pidin kovasti ja jään innolla odottamaan jatko-osaa.Suosittelen!

inari
huhtikuu 22, 2015

En pitänyt kirjan alusta lainkaan, mutta kirja parani loppua lähestyessä...onneksi Hunter oli raivostuttava, eikä yhtään vanhan Hunterin kaltainen. Turk sen sijaan oli ihana loppuu asti, Aria oli hieman ärsyttävä, vaikkakn Turkin seurassa ihmeen luonnollinen ja yllättävän mukavakin hahmo. Kirja ei kuitenkaan täyttänyt toiveitani ja odotuksiani

Mystinen tyttö
maaliskuu 28, 2015

Pimeä sydän poikkesi aivan totaalisesti ajatuksistani. Joka luvun jälkeen sain ihmettellä miksi en ollut ajatellut, että näin voisi käydä. Se oli mukavaa vaihtelua. En siis erityisemmin kokenut ärsyttävää ennalta-arvattavuutta. Tapahtumapaikka oli mielenkiintoinen (kuten edellisessäkin osassa), sain siitä selvän kuvan. En jotenkin pidä Lawrencen kirjoitus tyylistä, mutta ideasta pidän, mikä tasoittaa teosta. Vieläkään en saanut selvää kuvaa Ariasta. Sen kuvan minkä hänestä sain ei ollut niin minun mieleeni, minkä vuoksi toivon todella, että saan seuraavassa/seuraavissa osassa/osissa selvemmän kuvan hänestä. Oli kuitenkin hienoa huomata uusia puolia vanhoista hahmoista ja uudet hahmot olivat ihana lisäys. Olin hiukan pettynyt siihen, että tässä osassa ei näkynyt niin paljon sitä rakkaustarinaa, mutta ei se mitään. Tuntuu jotenkin, että olisin antanut vain negatiivistä palautetta, mutta ehei, tämä kirja ei ollut yhtään sen huonompi lukukokemusta kuin ensimmäinenkään osa. Tämä oli oikein hyvä! Suosittelen!

Janski_
maaliskuu 19, 2015

Tämä kirja oli aivan täydellinen. Ei muuta lisättävää. Jokainen lukekoon itse. :)

marraskuu 16, 2014

Kirja oli ehdottomasti vähintäänkin yhtä hyvä kuin ensimmäinen osa. Tarina eteni sujuvasti, ennalta arvattavia kohtia ei ollut kovin paljoa ja osa tapahtumista yllätti. Kirja piti ahmia loppuun mahdollisimman nopeasti. Koukuttava kirja, suosittelen!

Kattinka
marraskuu 14, 2014

Kirja oli mielstäni kokonaisuudessaa oikein hyvä ja jännittävä. Uudet henkilöt olivat kiinnostavia ja vanhoista löytyi uusia puolia. Kirja eteni mukavan reippaasti, eikä missään välissä tullut tylsiä kohtia. Odotan innolla kolmatta osaa, sillä kirja jäi jännään kohtaan!

marraskuu 7, 2014

Vaikkakin tämän tyylisiä kirjasarjoja on nyt tullut joka tuutista fantasian ja scifin ystävien nenän eteen niin tykästyin suuresti trilogian avausosaan ja tätä jatko-osaa ei olisi millään malttanut odotella. Lukija pääsi sukeltamaan jälleen kerran muuttuneen Manhattanin korkeuksiin ja sen merkillisiin syvyyksiin. Ariastakin alkoi tulla esille uhmakuutta vaikka mielestäni on hän oli vieläkin hiukan naiivi jossain määrin. Kaiken kuohuttavaa rakkaustarinaa ei tässä kirjassa pahemmin nähty valitettavasti, mutta syvästön seikkailuja oli melkein yhtä mielenkiintoista lukea. Hunter oli ehkä jopa hiukan ärsyttävä tässä kirjassa. Uusia hahmoja tuli mukaan ja aivan uusia mystisiä juttuja. Arialla on tuuri matkassaan miettien kuinka moneen kiipeliin hän kirjan kansien sisällä joutuukaan. Loppua kohden alkaakin sitten kunnolla tapahtua ja yllätyin aika paljon tästä eräästä kuolleen mystikon juonikuviosta. Loppu oli vähän surullinen ja jätti ainakin minut miettimään, että mitä tapahtuu koska se jäi täysin auki. Mielenkiinnolla odotan päätösosaa jota varmaan saa taas odotella vuoden päivät vähintään.

lokakuu 13, 2014

On jo hetki siitä kun luin tämä, sillä luin englanniksi, mutta muistaakseni kirja oli hyvä ja mielenkintoinen kokoajan. OLin myös iloinen että Aria oppi puolustamaan itse itseään eikä hänen tarvitse tukeutua enään niin paljoa muihin.

Anneliana
tammikuu 22, 2017