Kirja-arvio: Hyppy ajassa

Kirjoittanut Eija - 2.0

Kirja on mielestäni suunnattu varhaisteini-ikäisille lukijoille tai nuoremmille. Olisin ehkä voinut pitää tarinasta sen ikäisenä, jolloin ahmin viisikko kirjoja. Nyt aikuisena luettuna, tarina ei erityisesti ihastuttanut. En kuulu enää kohderyhmään.

Tarinassa perheen lapset etsivät kadonnutta isäänsä toisesta ulottuvuudesta mukanaan seikkailussa kummalliset Rouva Kummoinen, Rouva Ken ja Rouva Kumpainen (engl. Mrs Whatsit, Mrs. Who ja Mrs. Which). Tarinassa on perinteinen hyvä vastaan paha asetelma, minkä taakse on piilotettu myös uskonnollista näkökulmaa. Koska kirja on lähinnä suunnattu lapsille, tarinaa kerrotaan yksinkertaisesti ja toistoakin on.  Niin kuin lastenkirjoissa kuuluu, opettavaisia elämän viisauksia tuodaan kyllä esille.

Tietoa kirjasta :: Hyppy ajassa

Madeleine L'Engle Julkaistu: 1986
Tyylit: scifi, nuoret
Avainsanat: elokuva, tieteisfantasia

Alkuteos ilmestynyt 1962. Suomentanut Katri Yli-Viikari.

1. laitos: Lasten keskus, 1986. Kansi: Matti Kota. Sidottu.
2. laitos: WSOY, 2018. Tarkistettu suomennos. Elokuvakansi. Sidottu.

Newbery-mitali 1963.

Oli synkkä ja myrskyinen yö. Meg Murry, hänen pikkuveljensä Charles Wallace ja heidän äitinsä olivat keittiössä yöpalalla kun hämmästyttävä muukalainen ilmestyi heidän luokseen ja sai heidät suunniltaan. Rajut yöt ovat minun iloni, muukalainen ... (lisää)

Pimeä sydän (Mystic City, #2)Time Riders (Time Riders, #1)Time Riders: Saalistajan aika (Time Riders, #2)Time Riders: Tuomiopäivän koodi (Time Riders, #3)Salatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)
Jawa_Kaapissa, Wanda, Echramath
Uusin jäsen: Jawa_Kaapissa