Koskettava, mahtava ja paljon ajatuksia herättävä. Tämä nousi yhdeksi suosikkikirjakseni. Vaikka alku onkin hitaanpuoleinen niin suosittelen jatkamaan lukemista, sillä ainakin minut tämä kirja yllätti täysin. Kirja sai pohtimaan paljon sitä miltä tulevaisuus näyttää ilmastonmuutoksen jälkeen ja mitä sen ajan ihmiset tulevat ajattelemaan meistä. Sen takia minulle onkin jäänyt mieleen kohta, jossa Noria seisoo kaatopaikan vierellä ja ajattelee "Ei heitä kannata ajatella. Eivät hekään ajatelleet meitä".

Olen varma, että tämän kirjan tulen lukemaan vielä uudestaankin.

Tietoa kirjasta :: Teemestarin kirja

Emmi Itäranta Julkaistu: tammikuu 26, 2012
Tyylit: scifidystopia
Avainsanat: kalevi jäntin palkinto, kotimainen, nuori aleksis -palkinto

Graafinen suunnittelu Ville Tiihonen. Sidottu, kansipaperi.

Kalevi Jäntin palkinto 2012, Nuori Aleksis -palkinto 2013. Tähtivaeltaja-palkintoehdokas 2013, Philip K. Dick -palkintoehdokas 2014, Arthur C. Clarke -palkintoehdokas 2015, HelMet-kirjallisuuspalkinnon ehdokas 2015: yleisön suosikki.

Maailmasta on loppumassa vesi. Suunnattoman katastrofin – ehkä ilmastonmuutoksen, ehkä jonkin muun – läpikäynyt ihmiskunta sinnittelee veden vähyyden ja sen säännöstelyä ... (lisää)

Linnake (Ensimmäinen siirtokunta -trilogia, #2)HiekkaKonejumalat (Routasisarukset, #3)Yhä sininen taivas (Paljaan taivaan alla, #3)He eivät tiedä mitä tekevät
Lukijatar, Pisania, Wanda, Helinä, punnort
Uusin jäsen: sare