Huutavat haamut

@ R. L. Stine
Huutavat haamut (The Nightmare Room #7) - R. L. Stine 5.14   49

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Mika Kivimäki. Päällyksen kuva: Vince Natale. Sidottu.

Pitelet käsissäsi avainta värisyttävän kauhun maailmaan. Jätä taaksesi kaikki tuttu ja turvallinen. Avaa ovi kauhuun. Aina on tilaa vielä yhdelle... PAINAJAISHUONEESSA

13-vuotias Spencer Turner ei pysty unohtamaan serkkuaan Iania, joka putosi jäihin hänen silmiensä edessä ja hukkui. Spencer haluaa saada Ianiin yhteyden kertoakseen, että hän yritti pelastaa tämän. Erilaisten aaveiden jäljitysyritysten jälkeen Spencer löytää pieneltä sivukujalta kauhukaupan ja sieltä koneen, joka pystyy välittämään haamujen ulvontaa ja ääniä. Mutta toimiiko kone todella? Ei ainakaan silloin, kun Spencerin isoveli Nick pelästyttää piloillaan sen avulla Spencerin ja tämän ystävät. Nickin kepposesta innostuneena Spencer päättää tehdä naapurissa asuvalle Scottille jekun, koska tämä on väittänyt kotitalonsa vilisevän kummituksia. Leikki saa kuitenkin pian kammottavan käänteen, kun nuoret joutuvat kostonhimoisten haamujen käsittelyyn.

The Nightmare Room -sarja on suositun nuorisokirjailija R. L. Stinen värisyttävintä – ja erittäin hyvin myyvää – tuotantoa. Sarjalla on omat verkkosivut osoitteessa www.thenightmareroom.com.

Kirja julkaistu 2003 (WSOY)
Alkuperäinen nimi 'The Howler'

joulukuu 6, 2018

Kirja oli tosi hyvä!

Cliffer666
helmikuu 22, 2017

Melko keskinkertainen. Juonen perusidea on varsin mielenkiintoinen, tosin ehkä siitä olisi saattanut saada paremmankin tarinan aikaan.. Toisaalta oman kestonsa verran se kyllä jaksaa jokseenkin kantaa. Tämä nyt on hieman vaikea arvostella omassa sarjassaan, kun periaatteessa kirjalla on hetkensä, mutta toisaalta se ei silti tunnu mitenkään erityisen kummoiselta.. Kertalukemisena menee varsin kivuttomasti.

Totoro
tammikuu 23, 2012

Tämä kirja on yksi niistä harvoista kirjoista, joita en ole vaivautunut lukemaan loppuun. En edes ymmärtänyt, miksi se jätkä mietti sitä serkkuaan, ja mitä p*skaa sitä toista (kuollutta) ois kiinnostanu että mitä sillon tapahtu ja yrittikö joku sitä pelastaa, kuollut on kuollut ja sillä hyvä! ei sillä että olisin ihan tunteeton, mutta että märehtiä loppuelämäänsä jotain onnettomuutta, just joo...

tammikuu 22, 2012

Loppujen lopuksi huono kirja. Juoni oli tyhmä ja ärsyttävä. Mutta loppu oli kyllä hyvä. Voi sanoa että se oli kirjan ainoa hyvä puoli ja annan siksi kirjalle kaksi tähteä.

Kataja
heinäkuu 2, 2008

Kohtuullisen hyvä kirja, mutta siinä on hieman ärsyttäviä asioita, jotka laskevat kirjan arvosanaa, esim. epätietoisuutta juonen kannalta tärkeistä asioista (okei, voin olla tyhmäkin). Keskimääräisesti pidin kirjasta ja suosittelen sitä. Kouluarvosana-asteikolla antaisin kirjalle 8½ .

Karindy
Karindy