Victoria Aveyardin Lasinen miekka tempaisi tarinaansa mukaan, kuten Punainen kuningatarkin. Pidin siitä, että kirja jatkui suoraan edellisen kirjan tapahtumista eikä hypännyt esim. kolmen kuukauden päähän viimeisistä tapahtumista. Maren elämä oli välillä hyvinkin dramaattista ja juonenkäänteitä oli sekoitettu mahtavasti! Cal pysyi edelleen suosikkina, vaikka Shade nousi myös korkealle. Mavenista oli onnistuttu luomaan juuri oikeanlainen kuva muiden pettureiden rinnalle. Tapahtumapaikat heilahtelivat ja pitivät mielenkiintoa yllä. Loppu tuli yllättäen, enkä ole vieläkään varma mitä siinä oikestaan kävi... Aveyard loi kokonaisuudessa oikein mehevän ja kerrallaluettavan kirjan! Minun oli aivan pakko ostaa itselleni sarjan kummatkin kirjat ja nyt sitten odotellaan seuraavaa osaa!

Tietoa kirjasta :: Lasinen miekka

Victoria Aveyard Julkaistu: tammikuu 10, 2017
Tyylit: fantasia, dystopia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Jussi Korhonen. Kansi: Sanna-Reeta Meilahti. Sidottu.

”Punaisen kuningattaren lukijat eivät tule pettymään.” – Guardian

Nortan kuningaskunnassa kuohuu – punaisten keskuudessa muhii kansannousu ja hopeiset ovat varpaillaan. Heidän ylivaltaansa on ilmestynyt punainen särö nimeltä Mare Barrow, jonka kyky hallita sähköä ja salamoita on ennennäkemätön jopa mahtavia kykyjä hallitsevien hopeisten ... (lisää)

Kuninkaan kahleet (Hopea, #3)Pimeä sydän (Mystic City, #2)Salatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)Punainen kuningatar (Hopea, #1)Nokkosvallankumous
Pisania
Uusin jäsen: Ruska