Artemis Fowl: Opalin kosto (Artemis Fowl #4) - Eoin Colfer10

Kirja-arvio :: Artemis Fowl: Opalin kosto

Kirjoittanut Kataja

Kun tarvitsin kipeästi lukemista kirjastojen ollessa kiinni, löysin Suomalaisesta Kirjakaupasta tämän kirjan, jota isäni suositteli. Niinpä ostin sen, vaikka en ollut koskaan ennen kuullut sarjasta, saati lukenut sitä. Aluksi lukeminen oli hidasta tietämättömyyteni vuoksi, mutta se helpottui selvästi päästessäni pidemmälle. Sivulla 123 en suoraan sanoen pitänyt kirjasta lainkaan, mutta yksi lukemattomista heikkouksistani on se, että en voi jättää kirjaa kesken. Yllätyin posiitiivisesti huomatessani kirjan olevan suorastaan loistava lukuelämys, joskin minua ärsytti päähenkilön ahneus. Kirja ei ole lapsellinen eikä edes lapsenomainen, vaikka kirjassa on ties mitä epäluonnollisia olentoja. Kirja loppui hieman epämääräisesti, minulle jäi sen jälkeen jäi selittämätön haikea tunne. Kouluarvosana-asteikolla antaisin kirjalle 8+ .

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Artemis Fowl: Opalin kosto

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Jaakko Kankaanpää.

1. laitos: WSOY, 2005. Sidottu, kansipaperi.
2. laitos: Loisto, 2007. Nidottu.

Keijut pyyhkivät Artemis Fowlin muistista kaiken, mitä nuori rikollisnero sai selville heidän maailmastaan. Vahinko vain, että nyt Artemiksen apua tarvitaan – kipeämmin kuin koskaan.

Koomasta herätetty tonttunainen Opal Koboi ei tunne sääliä käynnistäessään uuden, kauhistuttavan hankkeensa. Komisario Holly Short lavastetaan murhaajaksi, ja seuraavaksi tähtäimessä on itse Artemis Fowl...

…mutta muistaako Artemis enää lainkaan, mistä nämä eriskummalliset olennot ilmestyivät hänen elämäänsä?