Pimeyden taikuri (Yön siivet #3) - Maggie Shayne7

Kirja-arvio :: Pimeyden taikuri

Kirjoittanut Keskiyön kyyhkynen

Pimeyden taikuria aloittaessani olin varma, että henkilöhahmot olisivat jälleen aivan uudet. Kuullessani Damienista ensimmäisen kerran sarjan edellisessä osassa, toivoin saavani pian nauttia uuden palvonnankohteeni seurasta. Ja kappas vai! Niin pääsikin käymään! Pidin Sannonin luonteesta, mutta hieman häiritsi, kuinka tietämätön Damien oikeasti oli. Jotenkin kuitenkin jäi hämärän peittoon missä kohtaa varsinainen käännekohta tapahtui... Siinä vikoilla sivuilla? No, joka tapauksessa nautin kirjasta, vaikka joitain kohtia olisin halunnut muuttaa tästä kirjasta.

Pimeyden taikuri

Alkuteos ilmestynyt 1995. Suomentanut Hanna Arvonen. Nidottu.

On tarina vanha,
mutta vieläkin sen kertoa voi,
se kertoo miehestä, joka rakasti
ja menetti…

Shannon on päättänyt kostaa. Hän aikoo saada murhaajan kiinni, murhaajan, joka selittämättömän raa’alla tavalla murhasi hänen ainoan ystävänsä.

Damien elää erakon elämää, vaikka hänellä olisi mahdollisuus olla fanijoukon liehittelemänä. Hänen taikansa lumoavat ihmiset, mutta näytösten jälkeen hän vetäytyy mieluummin tutkimaan vanhoja eepoksia kuin paistattelemaan ihailijoiden suitsutuksessa.

Shannonin murhatutkimuksissa ainoa johtolanka vie Damienin luo, mutta voisiko mies, joka ei pysty tekemään pahaa hiirellekään, olla murhaaja?

Pimeyden taikurin ei ehkä sittenkään tarvitse tehdä yliluonnollisia taikoja, saadakseen kynttilän syttymään. Siihen tarvitaan vain inhimillisistä tunteista suurinta – rakkautta.

”Maggie Shayne osoittaa erinomaisuutensa, sekoittaen fantasiaa ja romantiikkaa hän luo uskomattoman lukukokemuksen.” – Romantic Times