Kirja-arvio: Odininlapsi

Kirjoittanut Jussi - 3.0

Toisin kuin monille muille, minulle Odininlapsi oli pettymys. Odotin varmaan liikaa, sillä kommentit Risingshadow'ssa olivat kehuvia, käyttäjäkeskiarvo kokea tietokannassa ja kirja sai myös Tähtifantasia-ehdokkuuden. Ei romaani kuitenkaan huono ollut, se ansaitsee kolme tähteä, ja Pettersen osasi kirjoittaa ihan sujuvasti.

Ongelmana oli se, ettei Odininlapsi "sytyttänyt" missään vaiheessa, vaan jäi ns. OK-tasolle. Hahmot, maailma ja juoni olivat minusta kaikki kohtalaisia, mutta en innostunut yhdestäkään kirjan osa-alueesta. Tapahtumat oli myös helppo arvata ennakkoon, esimerkiksi Näkijään liittyvän paljastuksen tajusin jo romaanin alkupuolella. Tykkään paksuista kirjoista, mutta Odinlapsessa oli pituutta aivan liikaa tapahtumiin nähden: yli 600 sivua kovakantisena.

En aio lukea Odininlapsen jatko-osia.

Tietoa kirjasta :: Odininlapsi

Siri Pettersen Julkaistu: elokuu 11, 2015
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret
Avainsanat: skandinaavinen mytologia

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Eeva-Liisa Nyqvist. Kansi ja kartta: Siri Pettersen. Sidottu.

Fabelprisen 2014. Bokhandlerprisen-ehdokas 2013, Bokbloggerprisen for Shortlist åpen klasse -ehdokas 2013, Norjan kulttuuriministeriön esikoiskirjapalkinnon ehdokas 2014, Bokhandelens barne- og ungdomsbokstipend Stora ljudbokspriset -ehdokas 2015, Tähtifantasia-palkintoehdokas 2016.

Hirkalta puuttuu jotain, mikä kaikilla muilla on.
Jotain, mikä todistaisi, ... (lisää)

Ikitalvi (Lumen ja jään maa, #4)Sysilouhien sukua (Lumen ja jään maa, #1)Hyinen hauta (Lumen ja jään maa, #3)Varjoissa vaeltaja (Lumen ja jään maa, #2)Mätä (Korpinkehät, #2)
Jawa_Kaapissa, LordStenhammar, Iivari, Alkemisti, Jussi
Uusin jäsen: Antero Stenhammar