Kirja-arvio: Horrorstör

Kirjoittanut Emelie - 2.0

Pidin tämän teoksen pohjaideasta. Tässä oli Ikean kaltainen huonekalutavaratalo, jossa tapahtuu kummia, ja itse kirja on kuvitettu kuin se olisi katalogi. Onnistunut kuvitus kyllä, olen monesti jo melkein nakannut teoksen roskiin luullen sitä Ikean katalogiksi. Mitään muuta hyvää tässä ei sitten ollutkaan, paitsi ehkä se, että kirjan luki nopeasti. Tarina tuntui ihan kiinnostavalta, jossei nyt kuitenkaan mukaansa vetävältä aina puoleen väliin asti. Mutta heti kun päästiin kauhupuoleen tarinaa, koko homma lässähti. Tämä tarina yritti olla kauhukomedia, mutta se ei pelottanut eikä tosiaankaan huvittanut. En jaksa kiinnostua teoksista, joissa on pahviset hahmot ja jossa päähenkilön ainoa funktio on olla paikalla kun tapahtuu. Joka tarkoittaa sitten sitä, että päähenkilö säntäilee ees taas koko ajan vailla ensimmäistäkään rationaalista ajatusta. Semisiedettävän alun jälkeen ontto keskikohta ja tönkköinen loppu. Yksi tähti sisällöstä ja toinen tähti ulkoasusta.

Tietoa kirjasta :: Horrorstör

Grady Hendrix Julkaistu: marraskuu 10, 2015
Tyylit: kauhu
Avainsanat: huumori

Horrorstör: Kauhuromaani. Alkuteos ilmestynyt 2014. Kuvitus: Michael Rogalski. Suomentanut Anna Kalpio. Nidottu.

Jotain outoa on meneillään Orskin huonekalumyymälässä Ohion Clevelandissä. Valvontakameroissa ei näy mitään epätavallista, mutta joka aamu tavaratalosta löytyy rikottuja Kjërring-kirjahyllyjä, hajonneita Glans-juomalaseja ja tuhottuja Liripip-vaatekaappeja. Kauppa ei käy, ja tavaratalonjohtajat ovat epätoivoisia.

Ratkaistakseen arvoituksen ... (lisää)

Hyvin marinoitua lihaa: eli Sumuisan leirin salatut kauhutMaailman viimeiset tyypit: Zombiparaati (Maailman viimeiset tyypit, #2)On Suurten Muinaisten aika (R-pokkarit, #8)Maailman viimeiset tyypit: Painajaiskuningas (Maailman viimeiset tyypit, #3)Scifistin malja
haplotus
Uusin jäsen: Maria Tiktok