Suden tie - Beth Lewis10

Kirja-arvio :: Suden tie

Kirjoittanut Aderyn

Upea kirja, jonka teemat nousevat hengästyttävätahtisen juonen uumenista. Lewis käsittelee anteeksiantoa ja sovitusta niin raa'an kauniilla tavalla, ettei herkkä lukija voi olla tuntematta liikahdusta sielussaan. Suosittelen varauksetta. (Blogistani löytyy pidempi analyysi kirjasta.)

Suden tie

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Elina Koskelin. Sidottu, kansipaperi.

”Ansastaja oli koko perheeni. Hän ei ollut verisukulaiseni, ei ollut sukua, hän oli minun valintani. Ja minä valitsin väärin.”

Elka ei muista aikaa ennen Ansastajaa. Hän oli seitsemänvuotias, nälkäinen ja eksyksissä, kun Ansastaja otti hänet siipiensä suojaan. Vuosien saatossa Ansastaja on opettanut hänet selviytymään villissä erämaassa, jossa sivilisaatio on muisto vain ja ihmiset luonnon ja toistensa armoilla.

Mutta mies, jonka Elka on kuvitellut tuntevansa, on piilotellut kauhistuttavaa salaisuutta. Elka ryntää pakomatkalle jäätävään erämaahan vakaana aikomuksenaan löytää oikeat vanhempansa ja vastaukset kysymyksiinsä. Kummassa suunnassa todellinen vaara piilee – edessä vai takana?

”Armoton psykologinen trilleri erämaassa selviytymisestä ja menneisyyden haamuista.” – Booklist

”Unohtumaton odysseia häkellyttävän kauniiseen erämaahan ja Elkan sisukkaaseen mieleen.” – Publishers Weekly