Kirja-arvio: Saga: Viides kirja

Kirjoittanut Emelie - 4.0

Sagan vahvuudet minun silmissäni ovat kiinnostava juoni, vahvat päähahmot ja joltisenkin ällöttävä huumori. Tätä kaikkea saadaan tässä osassa nauttia. Juoni eteni edellisen osan suvantovaiheen jälkeen ja päähahmot osoittivat taas sen, miksi heistä niin kovin pidän. Tässä osassa oli aika traagisiakin hetkiä, mutta siitä huolimatta huumoria, joka todellakin tasapainottelee hyvän maun rajan päällä.

Hazel kertojana toimii todella hyvin, sillä hänen lausahduksistaan voi tehdä jonkinlaisia oletuksia asioista. Lukijalle paljastetaan jotain, mutta samalla jätetään haluamaan lisää tietoa. Enemmänkin vihjaileva spoileri kuin varsinainen paljastus, joka ainakin saa minun mielenkiintoni heräämään todenteolla. Mutta täysiä tähtiä en tälle osalle antanut, sillä nyt juoni alkaa hiukan kärsimään toistosta. Porukka säntäilee vähän sinne sun tänne ja joukko hajoaa koko ajan erilaisiin osajoukkoihin, joilla kaikilla on omat agendansa. Toivottavasti pakkaa saadaan enemmän kasaan seuraavassa osassa.

Tietoa kirjasta :: Saga: Viides kirja

Brian K. Vaughan, Fiona Staples Julkaistu: tammikuu 5, 2017
Tyylit: scifiavaruusooppera, sarjakuva

Kokoelman alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut Antti Koivumäki. Sidottu.

Värikäs ja yllätyksellinen tieteistarina jatkuu!

Kohtalo ja kavalat vastustajat vievät perheenjäseniä kauas toisistaan. Alana ja Hazel ovat päätyneet todella erikoiselle planeetalle, jonka jäisissä maisemissa he kohtaavat uudet, armottomat viholliset. Marko ja Prinssi Robotti IV solmivat tilapäisen aselevon. Samaan aikaan vastapuolen edustajat Gwendolyn ja Valhetassu vaarantavat henkensä löytääkseen parannuskeinon palkkionmetsästäjä Tahdolle.

Saga: Neljäs kirja (Saga, #4)Saga: Seitsemäs kirja (Saga, #7)Saga (Saga, #1)Saga: Toinen kirja (Saga, #2)Saga: Kuudes kirja (Saga, #6)
Rinja
Uusin jäsen: netta frilander