Saga: Kuudes kirja (Saga #6) - Brian K.  Vaughan, Fiona Staples8

Kirja-arvio :: Saga: Kuudes kirja

Kirjoittanut Emelie

Sagan kuudes osa oli harmillisesti yhtä rikkonainen kuin edellinenkin osa, vaikka toivoin muuta. Tarina ei tahdo pysyä oikein kasassa, koska nyt siinä on niin monta erilaista juonikaarta, jotka kaikki yrittävät liittyä jotenkin Hazeliin ja tämän vanhempiin. Kaipaisin kohta jo jonkun juonikaaren päättämistä. Tässä osassa tuntui, että tarinaa runnottiin liiaksi väkipakolla läpi eikä se enää soljunut omalla painollaan. En nyt voi sanoa, että tämä kuudes osa oli huono, nautin edelleen suunnattomasti tarinasta ja kuvituksesta, mutta ei tämä ollut yhtä miellyttävän pehmeän oloinen kuin aiemmin. Osa uusista hahmoista kutkuttaa mieltä, mutta heistä ei anneta juuri mitään lukijalle, vain muutama tiedonjyvänen. Tämä turhauttaa ainakin minua, sillä en saa hahmoista kiinni yhtään. Onneksi kuitenkin pääjuoni on kiertynyt selvästi keskittymään Hazeliin, jota olen jo hetken odottanut... Mutta ehdottomasti suurin heikkous oli huumorin vähyys. Parhaimmat hetket koettiin Ghüsin seurassa, joka onkin ehkä suosikkini tällä hetkellä: hiukan häiriintynyt, mutta samalla mahdottoman suloinen ulkoiselta habitukseltaan.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Saga: Kuudes kirja

Kokoelman alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Antti Koivumäki. Sidottu.

Hugo-palkintoehdokas 2017.

Sagan vauhti sen kun paranee ja panokset kohoavat!

Alana ja Marko etsivät maantuntumalaisten sieppaamaa tytärtään. Kun paljastuu, että Hazel-tyttö on vahvasti vartioidun vankilan koululaitoksessa, epätoivoinen pariskunta kääntyy entisen vihamiehensä, Prinssi Robotti IV:n puoleen. Mutta myös toinen vanha vihollinen, Tahto, ilmaantuu taas kuvioihin... vaarallisempana ja sekopäisempänä kuin koskaan!