Pimennys (Soturikissat: Kolmikon mahti #4) - Erin Hunter7

Kirja-arvio :: Pimennys

Kirjoittanut Sopu

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Klaanien välinen suuri taistelu

Suuri taistelu oli ilman muuta jännittävä juttu, mutta en itse osannut eläytyä tähän kirjaan hyvin. Närhitassusta olisi ollut kivempi kuulla tässä kirjassa enemmän, mutta Närhitassusta on toisaalta kuultu muissa kirjoissa paljon ja se on ollut Näkö-kirjan pääosassa, joten on Leijonaroihun vuoro. Leijonaroihu pääsi tämän kirjan päärooliin. Itse pidän taistelu kohtauksista, mutta en siitä, että koko kirja on taistelua. Suosittelen kirjaa niille, jotka pitävät jännityksestä ja pitkistä taisteluista.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Pimennys

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Nana Sironen. Sidottu.

Närhitassu on viimein paljastanut sisaruksilleen ennustuksen heitä odottavasta suuresta mahdista, ja oppilaat tietävät, että klaanien tulevaisuus on heidän käpälissään. Salaa mielessään he kaikki kuitenkin himoitsevat valtaa: Leijonatassu haluaisi olla taisteluissa voittamaton, Paatsamatassu haaveilee päällikkyydestä ja Närhitassu tietää, että hän yksin näkee menneisyyteen ja tulevaisuuteen.

Eräänä päivänä metsään ilmestyy muukalainen, joka varoittaa klaanikissoja auringon pimenemisestä. Ensi kertaa näyttää siltä, että Tähtiklaanilla ei ole antaa vastauksia. Kissojen usko alkaa horjua ja heidän voimansa joutuvat koetukselle, kun Myrskyklaaniin hyökätään yllättäen ja kaikki klaanit ajautuvat ennennäkemättömään taisteluun.

Kolmikon mahti on kolmas Soturikissat­-sarja. Pimennys on sarjan neljäs osa.