Thorin vasara (Magnus Chase #2) - Rick Riordan10

Kirja-arvio :: Thorin vasara

Kirjoittanut Sh

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Rakastin tätä kirjaa! Luin tämän heti yhdeltä istumalta. Pidin Kesän miekkaa jo todella hyvänä kirjana, mutta tämä ylitti odotukseni. Kirjassa oli paljon hyviä vitsejä joille nauroin ihan ääneenkin. Moniin hahmoihin pääsin enemmän sisälle tässä kirjassa.

Rick Riordan on ottanut tähän kirjasarjaansa myös erilaisempiakin hahmoja kuin, mitä yleensä näkee nuorten kirjoissa. Kuten Samirahin, joka on muslimi, kuuron Heartstonin ja sukupuolijoustavan Alexin kehen rakastuin heti kun hänet esiteltiin.

Olen lukenut kaikki Percy Jackson kirjat ja ne olivat mielestäni todella hyviä, varsinkin kreikan myrologia oli kiinnostavaa, mutta kyllä tämä kirjasarja jotenkin vain voitti ne.

Mahtavaa on jos seuraavassa kirjassa todellakin aiotaan sekoittaa kahden eri kirja maailmat hahmot yhteen. Innostuin ajatuksesta, että näin kävisi jo Kesän miekkaa lukiessa, kun selvisi, että Annabeth ja Magnis ovat serkuksia.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Thorin vasara

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Kannen kuvitus: Maximilian Meinzold. Sidottu.

Koukuttavaa jännitystä Percy Jackson -faneille!

Teinipoika Magnus on kuollut ja päässyt sotureiden paratiisiin Valhallaan. Maailmanlopun taisteluun valmistautuvien sankareiden elämä on kuitenkin kaikkea muuta kuin lokoisaa nautiskelua. Nyt Magnusin on hankittava takaisin Thor-jumalan vasara, eikä hinta ole halpa.