Kodittomat sielut (Intertwined #1) - Gena Showalter3

Kirja-arvio :: Kodittomat sielut

Kirjoittanut Keskiyön kyyhkynen

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Olin tätä kirjaa pari kertaa aiemmin pyöritellyt, mutta en ollut innostunt. Nyt kuitenkin päätin kokeilla ja alku tuntui ihan lupaavalta. Aden oli ihan.... hyvä hahmo, mutta tuntui kuin jotain puuttuisi. Lisäksi pidin Maryn "osasta" enemmän kuin päähenkilön, mikä oli häiritsevää. Tähän oli vain ängetty liikaa kaikkea eikä mitään mullistavaa käännekohtaa ollut. Kirjan keskellä kaikki meni totaalisen tylsäksi ja loppu olikin pelkkää pakkolukua. Sanoisin että Kodittomat sielut teoksen idea on ihan menevä, mutta toteutus surkea. En tule lukemaan kyseisen sarjan muita osia. Ainoastaan Riley oli henkilöistä parhaiten toteutettu.

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Kodittomat sielut

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Hanna Arvonen. Nidottu.

Aden Stone oli saanut taas uuden mahdollisuuden, jonka tyriä. Hänet oli sijoitettu asumaan ranchille, joka oli tarkoitettu hankalille pojille, perheettömille ja mahdottomille. Aden ei ollut skitsofreeninen, kuten kaikki häntä hoitaneet lääkärit luulivat. Hän vain keskusteli päässään asuvien kodittomien sielujen kanssa. Tällä kertaa Aden halusi onnistua. Hän halusi kouluun tavallisten nuorten keskelle ja hän halusi tavata uudestaan Mary Annin, jonka hän oli kohdannut hautausmaalla. Tyttö oli ainoa, joka sai äänet hänen päässään vaikenemaan.

Mary Ann Gray eli kahdestaan isänsä kanssa, jonka silmäterä tämä oli. Mary Annilla oli rakkautta ja hänellä oli viisitoistavuotissuunnitelma: hän keskittyisi kouluun, opintoihin ja valmistuisi psykologiksi. Isä yritti houkutella Mary Annia ottamaan rennomminkin ja saamaan ystäviä.

Kun Aden aloitti Mary Annin koulussa, kaikki tuntui muuttuvan. Kiltin koulutytön maailma oli yhtäkkiä muutakin kuin läksyjä ja jalkapallopojan kosiskelua. Yhdessä Mary Ann ja Aden olivat keskellä maailmaa, jossa ihmissudet, vampyyrit, noidat ja peikot olivat osa arkipäivää ja jossa toiveet ja pelot oli kääritty samaan pakettiin. Yhdessä he pystyisivät selvittämään menneisyytensä ja antamaan kodittomille sieluille kodin.

”Jäin koukkuun tähän kirjaan heti ensihetkestä lähtien. Uskomatonta” – Kristin Cast, New York Timesin bestsellerkirjailija ja yksi suositun House of Night -sarjan kirjoittajista. New York Timesin sekä USA Todayn bestsellerlistoilta