Kirja-arvio: Lasipalatsi

Kirjoittanut rudi92 - 5.0

Lasipalatsi on aivan mahtava kirja. Juoni on erittäin onnistunut ja toteutus aivan mahtavuutta. Kirjassa tapahtuu koko ajan, mutta ei kuitenkaan liian nopeasti. Ehtii kuitenkin hengähtää aina välillä. Kirja ei missään vaiheessa ole tylsä ja ahmin sen niin nopeasti kuin kaikilta velvollisuuksiltani pystyin.

Hahmot olivat todella onnistuneita. Celaena oli erittäin hyvä päähenkilö, vahva ja itsenäinen, mutta sillöin tällöin myös herkkä. Pidin erittäin paljon myös Chaolista, ja toivon, että hänestä ja Celaenasta tulee seuraavissa osissa pari. Dorian oli myös hyvä hahmo, mutta täytyy sanoa, että mielestäni hän ja Celaena eivät oikein sopineet yhteen. Heidän romanssinpoikasensa tuntui syttyvän aivan liian nopeasti niin, ettei siitä pystynyt oikein nauttimaan. Toisin kuin Celaenan ja Chaolin, joiden välinen suhde eteni rauhassa, ja niin että heidän välisensä kipinöinnin kirjan lopussa oikein pystyi aistimaan. Sellaisesta romantiikasta minä itse pidän.

Olen todella innoissani tästä kirjasta ja inhottaa kun seuraava osa ilmestyy suomeksi vasta helmikuussa. Tuntuu että siihen on vielä ikuisuus! Toivon mukaan aika menisi nopeasti ja pääsisin herkuttelemaan seuraavalla osalla tätä mahtavaa sarjaa.

Tietoa kirjasta :: Lasipalatsi

Sarah J. Maas Julkaistu: heinäkuu 11, 2017
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Sarianna Silvonen. Kartta: Kelly de Groot. Kannen kuvitus: Alessandro Taini. Sidottu, kansipaperi.

KAHDEN MIEHEN RAKASTAMA
KOKO VALTAKUNNAN PELKÄÄMÄ
HEIDÄN AINOA TOIVONSA

Adarlanin hovin valtaistuinsaliin astelee pahamaineinen salamurhaaja. Hän ei ole tullut tappamaan julmaa kuningasta, vaan hän on siellä lunastaakseen vapautensa. Jos hän päihittää taistelutaidoillaan 23 varasta, salamurhaajaa ja soturia, hänet ... (lisää)

TulisydänAnachéJäämaan viimeinen taistelu (Jäämaan kronikka, #3)Korkea puoliso (Kuparisaari, #2)Talvisateet (Vuorileijonan varjo, #7)
LordStenhammar, Kuurankukka, Nokka10
Uusin jäsen: Inex