Fullmetal Alchemist - Hiromu Arakawa10

Kirja-arvio :: Fullmetal Alchemist

Kirjoittanut Emelie

Fullmetal Alchemist on minusta parhain mangasarja ikinä, en tiedä sitten paljonko sillä on merkitystä, että aloitin mangaharrastukseni sillä useita vuosia sitten. Fma on myös siitä mukava manga, että sitä voi suositella myös muillekin ei-mangan ystäville. Olen nyt lukemassa tätä kolmatta kertaa uudelleen ja voisinpa jopa väittää, että sarja kestää uudelleen luvun vaikka kuinka monta kertaa. Taustajuoni on erinomainen ja sarjan hahmojen rikkaus, ilmekkyys ja syvyys kolahtavat joka kerta.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Fullmetal Alchemist

Alkuteos ilmestynyt 2001–2010. Ilmestynyt suomeksi 2007–2011. Sarjassa on 27 nidettä. Suomentanut Juha Mylläri. Lajityyppi: Shonen.

Veljekset Edward ja Alphonse Elric hallitsevat alkemian – taidon, jonka avulla aineita voi muuttaa toisiksi. Etenkin Edward tunnetaan alan nerona, yhtenä valtion virallisista alkemisteista. Hänen tittelinsä on ”Fullmetal Alchemist”, Teräsalkemisti. Nimelle on syynsä; Edward ei nimittäin ole ihan tavallinen nuorukainen. Ei tosin velipoika Alphonsekaan, joka liikkuu jättimäisessä haarniskassa... Tarunomaisen Viisasten kiven etsintä vie kaksikkoa jatkuvasti mitä uskomattomimpiin seikkailuihin ja vaaroihin.

Suositellaan yli 12-vuotiaille.