Kuninkaan kahleet oli lievä pettymys aiempaan osaan verraten. Odotin jotain enemmän, mutta kirjan ensimmäiset sykähdyttävät tapahtumat sijoittuivat vasta reilusti yli puolivälin. Maven oli kirjassa paljon esillä, mutta lähinnä vain häiritsi ja ärsytti lukukokemusta. Mare taas tuntui muuttuneen hahmona suuresti, eikä suunta ollut minulle mieluinen. Häneen joutui tutustumaan uudelleen ja miettimään onko halua lukea kirjaa loppuun. Muita hahmoja tuotiin hyvin esiin luonteensa omaisesti ja kuvailu oli kirjassa jälleen taitavaa sekä mieleenpainuvaa. Kaipasin Calin läsnäoloa kirjan edetessä puoliväliin, mutta lopulta hänetkin saatiin mukaan. Kuninkaan kahleet oli hieman pitkästyttävä ja jouduin lukemaan sen osissa, jotta kiinnostukseni pysyisi kasassa. Mielestäni Victoria Aveyardin olisi kannattanut jättää sarja kaksiosaiseksi.

Tietoa kirjasta :: Kuninkaan kahleet

Victoria Aveyard Julkaistu: heinäkuu 19, 2017
Tyylit: fantasia, dystopia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2017. Suomentanut Jussi Korhonen. Kansi Sanna-Reeta Meilahti. Sidottu.

Valtaisan menestyksen saavuttaneen fantasiasarjan odotettu uutuus!

Victoria Aveyardin Hopea-sarjan hengästyttävässä kolmannessa osassa liittolaiset punnitaan ja mahtavat armeijat kohtaavat toisensa. Mutta kuka johtaa uusveristen ja kapinallisten armeijan taisteluun, kun salamatyttö Mare Barrow on kadottanut kipinänsä ja viruu sadistisen kuningas Mavenin ... (lisää)

Salatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)Pimeä sydän (Mystic City, #2)NokkosvallankumousPunainen kuningatar (Hopea, #1)Lasinen miekka (Hopea, #2)
punnort
Uusin jäsen: Serafia Alho