Kirja-arvio: Lasipalatsi

Kirjoittanut Arra - 2.5

Minulla oli jostakin syystä todella kovat odotukset Lasipalatsia kohtaan, mutta päädyin kuitenkin pettymään.. Kirja oli kevyempi ja hupsumpi kuin olisin toivonut, eikä sisällössä tapahtunut juuri mitään mielenkiintoista tai yllättävää. Celaenan taustaa(josta olisin ollut kiinnostunut) käsiteltiin vähäisesti tai epämääräisesti vihjaillen ja olisin jo kirjan alusta toivonut enemmän kerrontaa Celaenan ajasta kaivoksessa, kuin juuri ja juuri puolikas lukua. Kirjan romanssit olivat pitkästyttäviä, eikä minua juurikaan kiinnostanut, kenen kanssa Celaena päätyy olemaan. Celaena itsessään järkytti minua siinä, kuinka nopeasti hän oli valmis unohtamaan, millaista kohtelua hän ja muut vangit olivat saaneet kaivoksessa ja kuinka hän aina tilaisuuden saadessaan flirttailli prinssin kanssa, eli sen miehen, jonka isä lähetti hänet kärsimään elinikäistä rangaistustaan. En voinut käsittää tätä uskottomuutta, vaikka totta oli, että prinssi oli kovasti erilainen, kuin isänsä.

Kirjan kuvauksessa oli myös yksi kohta joka oltaisiin voitu jättää pois: "kahden miehen rakastama" on ehdottomasti spoileri ja toivon etten olisi lukenut kirjan takakantta ennen sen itsessään lukemista.

Kaiken kaikkiaan kirja oli paljon hupsumpi ja tylsempi, kuin olisin toivonut ja muistutti minua Victoria Aveyardin Punaisesta kuningattaresta ja Kiera Cassin Valinnasta tavalla josta petyin.

Tietoa kirjasta :: Lasipalatsi

Sarah J. Maas Julkaistu: heinäkuu 11, 2017
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Sarianna Silvonen. Kartta: Kelly de Groot. Kannen kuvitus: Alessandro Taini. Sidottu, kansipaperi.

KAHDEN MIEHEN RAKASTAMA
KOKO VALTAKUNNAN PELKÄÄMÄ
HEIDÄN AINOA TOIVONSA

Adarlanin hovin valtaistuinsaliin astelee pahamaineinen salamurhaaja. Hän ei ole tullut tappamaan julmaa kuningasta, vaan hän on siellä lunastaakseen vapautensa. Jos hän päihittää taistelutaidoillaan 23 varasta, salamurhaajaa ja soturia, hänet ... (lisää)

Jäämaan viimeinen taistelu (Jäämaan kronikka, #3)Talvisateet (Vuorileijonan varjo, #7)Zarazethin avaimetBrisingr (Perillinen, #3)Perillinen (Perillinen, #4)
Uusin jäsen: Irma Niemiaho